Avatar billede jupitor Nybegynder
03. november 2003 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Formular til at indtaste og en til at ændre

Jeg skal lavet en database der indeholder en oversigt over opgaver.

Så vil jeg gerne lave en formular til indtastning at nye opgaver, men hvordan kan jeg gøre det uden at de eksisterende opgaver kommer med ind?

Desuden vil jeg gerne lave en formular til at ændre de eksisterende opgaver. Kan man evt. lave en oversigt over en person og klikke på vedkommende, hvorefter der i en underformular kommer alle personens opgaver frem som man så kan vælge ud fra?
Avatar billede mugs Novice
03. november 2003 - 10:50 #1
sådan åbner du en formular i tilstanden "tilføj nye poster":

DoCmd.OpenForm "Formular1", acNormal, "", "", acAdd, acNormal
Avatar billede mugs Novice
03. november 2003 - 10:53 #2
Sådan kan du finde en bestemt person.
Du står i "Formular1" og ønsker at finde en bestemt post i "Form2":

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
03. november 2003 - 10:57 #3
Det første kan du gøre ved at sætte formens 'Data entry' property til tru - så ser du ikke eksisterende records.

Det andet kunne du gøre ved at have en hovedformular med persondata og en underformular i denne til at vise opgavedata. Så er det bare at bladre frem til personen, så kan du se hans/hendes opgaver.
Hvis det bare er en oversigt, kan du gøre det at hvis du dobbeltklikker på en opgave så får du en form frem med alle detaljer om opgaven.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 10:58 #4
1. del.
Du opretter et antal tekstboxe,  til indskrivning, og når de er godkendt kopiers de over i din tabel.
Avatar billede jupitor Nybegynder
03. november 2003 - 11:18 #5
1. del er jeg med på.

Men hvordan kan jeg lave det således at den opgave jeg klikker på i underformularen vises i en ny "redigeringsformular"
Avatar billede mugs Novice
03. november 2003 - 11:37 #6
Indsæt min kode i feltets VedKlik:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!Felt1.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!Felt1
Avatar billede jupitor Nybegynder
03. november 2003 - 12:01 #7
Jeg er ikke lige med på hvad der skal stå istedet for felt1???
Avatar billede mugs Novice
03. november 2003 - 13:40 #8
Navnet på det felt der indeholder de data du vil finde.