Avatar billede elites Nybegynder
03. november 2003 - 14:22 Der er 12 kommentarer

Access proglem et eller andet med jet engine

Vi har en mdb fil med nogle tabeller osv.
Denne fil kan vi kun åbne på nogle computere.. På andre skriver den at jeg engine ikke kunne åbne filen da den bliver brugt af andre, hvilket ikke passer... Har prøvet at kopiere filen og ligge den lokalt.. men den kan stadig ikke blive åbnet..

Hvordan kan man få adgang til denne database fil.

Mvh. henrik
Avatar billede elites Nybegynder
03. november 2003 - 14:23 #1
Vi kører også nogle moduler og makroer der er programmeret.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. november 2003 - 14:27 #2
hvilken en version af office er blevet brugt til at lave databasen?
hvilken en fejlmeddelse giver den altså hvad står i selv fejlmeddelsen?
hvilket styresystem bruger i?
Avatar billede elites Nybegynder
03. november 2003 - 14:39 #3
Jeg har 2 computere med win 98 og msoffice 97 på... jeg har kopieret den samme fil ud på begge maskiner. en mdb fil.

På den ene maskine kører det fint, men på den anden skriver den

"Microsoft Jet database motoren har standset processen fordi du og en anden bruger forsøger at ændre de samme data"
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 14:42 #4
Har du givet kørsels tilladelse til bruger og ikke ejers
Avatar billede elites Nybegynder
03. november 2003 - 14:44 #5
Hvor gør man det? Jeg har ikke lavet databasen. Personen der har det er her ikke. Men jeg tror at ens access skal sættes op på en eller anden måde.. men ved det bare ikke helt.. Er det noget der kan programmers i modulet eller hvordan?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. november 2003 - 14:45 #6
hmm lyder mærkeligt men du åbner vel ikke databasen på begge maskiner på samme tid?
prøv ellers at gemme databasen under et andet navn så den ene maskine bruger den ene og den anden maskine bruger den anden.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 14:45 #7
Functioner
indstillinger
Avatar billede elites Nybegynder
03. november 2003 - 14:48 #8
Jeg har jo KOPIERET filen ud på begge maskiner... dvs. 2 forsk. filer. Ved ikke om det har noget med de system filer der ligger bag facaden i MDB filen.. eller om det er en accss ting...
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 14:49 #9
Hej, Brugerns rettighedder:
Functioner
indstillinger
FAnebladet Tabeller/forespørgsler
Her skal krydset fløttes til brugerns
Avatar billede elites Nybegynder
03. november 2003 - 14:50 #10
Det er ikke det Henrik,,, desværre...
Avatar billede larsjordan Nybegynder
03. november 2003 - 18:00 #11
Er du sikker på at filen ikke anvender sammenkædede tabeller så de 2 "lokale" udgaver rent faktisk bruger samme data?

ALternativt kan den fejl sagtens komme på en maskine hvor kun en bruger har databasen åben. Det kan ske hvis der er noget kode eller makro der redigerer i en post sammentidig med at noget andet kode, makro, bruger el lign. gør det samme....Begge processer prøver så at gemme medens posten er rettet af den anden process, og derfor kommer fejlen.
Jeg skal nok se databasen før jeg kan fjerne fejlen for dig.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. februar 2006 - 16:30 #12
Du mangler at lukke spørgsmålet.