Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 19:52 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

print screen

halløj!
Hvordan printer man en form ud ?
"Printscreen"
kan man lave en knap
Hilsen
Mandersen ;-)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:07 #1
Er du sikker på det er formularen du vil udfrinte og ikke den bestemte post
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:10 #2
Er det udprintning af posten, ser det sådan ud:
Ved et numerisk felt kan du bruge flg:
DoCmd.OpenReport "Din rapport", acViewPreview, , "tal = " & Me.tal

Eller ved et alfanumerisk felt:
DoCmd.OpenReport "Din rapport", acViewPreview, , "tekst = '" & Me.tekst & "'"

Hvor tekst og tal er feltnavnene i formularen. Rapporten skal åbnes fra formularen via en knap. Eller hændelse.
Mvh Henrik13
Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 20:16 #3
man skal kunne printe hvad du ser på skærmen, form med post..;-)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:30 #4
Tryk på formularen med højre mousetast, og tryk på udskriv
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:32 #5
Du kan også når den rigtige post er der trykke på filer og udskriv
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:33 #6
Du kan også tilføje printer til din værktøjsliste så er det bare og trykke på printeren.
Mvh Henrik13
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 20:35 #7
add a button to the form using the wizard. Doing this will let you choose the current form.

There is also a property on each object on the form which allows you to hide th eobject when you print. For example the button for print may not be required.
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 20:37 #8
Th property is named "Display When" and is set to Always as default but you can change it to "screen only" or "print only"
Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 20:39 #9
jeg har prøvet at lave en knap,og den kan sagtens udskrive,men den fylder 4A 4sider
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 20:39 #10
The code for printing the current form is DoCmd.PrintOut if you dont want to use the wizard
Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 20:40 #11
terry kan du skrive lidt på dansk jeg har kun den danske version
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:42 #12
Brug gaiden og vælg udskriv formular
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 20:42 #13
well that is VERY likely because you have a continuous form with LOTS of records. This is the whole point in printing the form.

If you only want to print one of the records on the form then you wil
l have to implement a report where you use the current records ID or something to filter the report.
But that isnt what the original question indicated!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:45 #14
Jeg kan godt lave en demo db til dig hvis det er.
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 20:46 #15
I have NO idea what the properties are in Danish
but try looking for a property which allows you to alter WHEN the object (text box, button ....) is printed.
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:47 #16
I vba hedder den:
  DoCmd.PrintOut
men så må du selv lave knappen
Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 20:49 #17
henrik min adresse
ma@ugenstilbud.dk
Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 20:51 #18
tak for hjælpen begge to :-)
henrik du får point, tænker på dig næste gang terry
håber det er ok
;-)
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 20:54 #19
what was the solution?
Avatar billede mandersen Nybegynder
03. november 2003 - 20:59 #20
det var tilbudet om demo db,det er nemmest når man er ny i det her.
tak for interressen Terry !->
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 20:59 #21
Tak for poient. Går i gang med at lave den nu.  ;o)
Avatar billede terry Ekspert
03. november 2003 - 21:04 #22
Points arent given for an offer to make a solution they are given for a solution! What IF the solution is the same as my anwer? what if the solution isnt acceptable?
Dont get me wrong, but you cant expect people to use time giving valid solutions and others can come along and give an "offer" of making a solution!
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 21:17 #23
Er sendt.
Avatar billede fdata Forsker
03. november 2003 - 22:52 #24
Husk lige at publicere løsningen her! Vi er nok flere, der gerne vil se koden til "man skal kunne printe hvad du ser på skærmen".
Avatar billede henrik13 Nybegynder
03. november 2003 - 22:59 #25
Hej fdata.
Den er simpel og er beskrevet her, se:
Brug gaiden og vælg udskriv formular.

Læg din E-mail adresse, så kan du da også få den.
Mvh Henrik13
Avatar billede fdata Forsker
04. november 2003 - 11:49 #26
Ikke nødvendigt. Sad og sov lidt, da jeg læste spm. Gik efter en reel "PrintScreen" funktion - ikke bare en "print form". My mistake  ;o)
Avatar billede henrik13 Nybegynder
04. november 2003 - 11:50 #27
Ok
Avatar billede terry Ekspert
04. november 2003 - 18:11 #28
Henrik>svaret var 03/11-2003 20:35:35!