Avatar billede morl Novice
12. november 2003 - 09:52 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til minidisc

Jeg har lige erhvervet mig en stationær minidisc, men kan ikke helt få det til at virke efter hensigten.
Jeg bruger min dvd til at afspille cd'er på. Skal kablerne fra dvd'en/cd'en gå ned til minidisc'en eller forstærkeren ?
Jeg har en gammel forstærker, så der er ikke noget der hedder dvd og minidisc på den. Hvad kan jeg gøre for at spille musik over på minidisc'en ?
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. november 2003 - 11:13 #1
tag et kabel fra lineout på dvd til linein på minidisk, og så fra lineout på minidisk til forstærker hvis du da også vil høre hvad du indspiller
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 11:15 #2
Kan du ikke evt. bare bruge CD og AUX indgang på forstærkeren? Det vil være en god ide med et optisk kabel mellem DVD og MD
Avatar billede morl Novice
12. november 2003 - 11:22 #3
Jeg har forsøgt med lineout fra dvd til minidisk og lineout fra minidisk til forstærker. Men jeg kan så ikke høre, når jeg afspiller cd'er
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 11:23 #4
Du skal vælge den rigtige source på minidisc'en for at kunne sende signalet videre. Kan du heller ikke hvis du optager samtidigt?
Avatar billede morl Novice
12. november 2003 - 11:28 #5
Det burde vel ikke ha nogen betydning at det er en dvd jeg afspiller fra ? Der er godt nok kun audio output på, men det burde vel også være nok ........
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 11:33 #6
Det skulle ikke give noget problem overhovedet. Sålænge du bare sikrer at det er et analogt signal du kører i en analog indgang, eller ditto med digital.
Avatar billede morl Novice
12. november 2003 - 11:38 #7
Ja, det er højst sandsynligt der den hænger ... tak
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 11:48 #8
Selv tak. Men fik du det svar du skulle bruge?
Avatar billede morl Novice
12. november 2003 - 11:50 #9
Det håber jeg på ... jeg er på arbejde nu, men i eftermiddag må jeg lige sætte mig ned og prøve mig frem med det du har sagt. Jeg tror løsningen ligger der
Avatar billede hcm Nybegynder
12. november 2003 - 11:53 #10
okay. Ellers må du jo sige til, så jeg evt. kan komme med lidt flere ideer...
Avatar billede morl Novice
12. november 2003 - 11:54 #11
okay ... det vil gøre. Tak
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
12. november 2003 - 12:18 #12
jeg har før brugt min metode, men det andet ser også meget rigtigt ud