Avatar billede mini41 Nybegynder
13. november 2003 - 12:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hente fra flere felter ?

Hvordan henter jeg fra flere felter nu hentes der kun fra felt1 men jeg ønsker der skal hentes fra felt2 og felt3 også, hvordan :)

Det må være her der skal laves om. men hvordan ?

strSQL = "SELECT * FROM felt1 WHERE"

<%
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))
If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("søgning.asp")
Else
strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If
strSQL = "SELECT * FROM felt1 WHERE"
strSQL = strSQL & " (partnummer LIKE '" & strKeyword &"' OR beskrivelse LIKE '" & strKeyword & "')"
Avatar billede neander Nybegynder
13. november 2003 - 12:38 #1
- der hvor du har skrevet felt1 i din kode, er der hvor jeg plejer at placere tabel-navnet, - ikke feltet.
Avatar billede henrik_n Nybegynder
13. november 2003 - 12:38 #2
Jeg går ud fra at felt2 og fel3 er selvstændige tabeller og ikke almindelige felter i en tabel.

<%
strKeyword = Trim(Request.Form("Keyword"))
If Len(strKeyword) = 0 Then
Response.Clear
Response.Redirect("søgning.asp")
Else
strKeyword = Replace(strKeyword,"'","''")
End If
strSQL = "SELECT * FROM felt1,fel2t,felt3 WHERE"
strSQL = strSQL & " (felt1.partnummer LIKE '" & strKeyword &"' OR felt1.beskrivelse LIKE '" & strKeyword & "')"

mvh
Henrik
Avatar billede henrik_n Nybegynder
13. november 2003 - 12:53 #3
Hvis det samme søgeord skal findes i tabellerne felt2 og felt3( og tabellerne indholder de samme felter,partnummer og beskrivelse, skal strSQL også ændres til:

(felt1.partnummer LIKE '" & strKeyword &"' OR felt1.beskrivelse LIKE '" & strKeyword & "' OR (felt2.partnummer LIKE '" & strKeyword &"' OR felt2.beskrivelse LIKE '" & strKeyword & "' or (felt3.partnummer LIKE '" & strKeyword &"' OR felt3.beskrivelse LIKE '" & strKeyword & "')"
Avatar billede mini41 Nybegynder
13. november 2003 - 14:04 #4
henrik n:

Ja det var mig der skrev forkert.
Din løsning løste mit problem, tak for hjælpen