Avatar billede powell Nybegynder
17. november 2003 - 18:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor er harddisk drevene delt når jeg logger på?

Har følgende:
Win2K + sp4

Når jeg logger på er mine harddiske delt? Dog uden at det er en hånd under mappen.
Jeg kan se deling ved at kikke på
Delingen af drevet. Her står den til, "Del denne mappe" sharename:C$ og i kommentar står der Standartshare.

Klikkes der på tilladelser, fås følgende besked: Dette er blevet delt til administrative formål. Egenskaberne kan ikke ændres.

Mit spørgsmål er egentligt ganske simpelt: hvorfor deler den mine drev? og hvorfor kan jeg ikke ændre det tilbage til "u-delte" drev? Hvem eller hvad har gavn af at drevende er delt?
Avatar billede kenp Novice
17. november 2003 - 18:39 #1
Grunden til at det er delt på den måde det er at en evt. administrator kan ligge ting på via remote! der er kun 1 måde at stoppe det på så der slet ikke er muligt at have nogen delinger det er at stoppe tjenesten server
Avatar billede powell Nybegynder
17. november 2003 - 18:42 #2
Hvordan stoppes tjeneste serveren, hvor findes den? Og hvilken administrator kan det være tale om, når jeg er administratoren?
Avatar billede kenp Novice
17. november 2003 - 18:48 #3
det er frodi at mange win2k og xp-pro normalt bliver brugt i store netværk!

Du finder den ved at højreklikke på denne computer ->administer ->tjenester
Avatar billede powell Nybegynder
17. november 2003 - 18:54 #4
Super, tak.
Avatar billede jnoval Nybegynder
17. november 2003 - 18:58 #5
Du kan også stoppe ved at køre dette bat-script hver gange windows starter:
net share c$ /delete

PÅ denne måde har du stadigvæk mulighed for at lave andre share, men uden at bruge standard share, der er alt for stor risiko ved standardshare.
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2003 - 19:00 #6
Start regedit og naviger til:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters Højreklik >New >DWORD Value.
Giv den navnet: AutoShareServer og sæt værdien til 0
Højreklik >New >DWORD Value.
Giv den navnet: AutoShareWks og sæt værdien til 0

Start Windows Explorer/Stifinder.
Højreklik på dine drev >Sharing.
Klik Do not share this folder.