olemunk>> Du har ret o at man selvfølgelig bruger lyd til animationer, men direkte redigere dem i et 3D Studio Max... tjaaahhh. Men lad nu det ligge :)
Effekten kaldes at pitche! Selv et meget simpel program som EJay, kan man lave en lign. effekt. Det de egentlig gør, i EJay osv., er bare at sætte hastigheden op, så frekvensen bliver højere. Det betyder selvfølgeligt også af lydens længde bliver kortere. Den eneste "Rigtige" pitcher jeg har set på en PC, er altså Creative Sound Blaster Live! Med den kan du også pitche lyde "RealTime" og ikke kun en lydformat!
Forskellen på det, der kan laves i SB mv. og i Premiere er lige præcis, at man i Premiere kan hæve (sænke)frekvensen uden at forkorte (forlænge)lydfilens længde. Ole
Det kan da ikke være en forskel hvis Sond Blaster og Premiere gør det samme! Det eneste der kan være en forskel er at SoundBlaster er hardware understøttet modsat Premiere der (åbentbart) ikke er hardware understøttet!
Det er noget vrøvl. Der er grænser for, hvor meget man kan forklare her. SB og Premiere (eller Combustion) gør netop ikke det samme. SB er et lydbrædt, der laver lyd og har nogle små sideprogrammer, som ikke kan bruges til ret meget. Premiere og Combustiomn er redigeringsprogrammer, der kan bruges til det meste. Jeg henviser dig til ovenstående. Ole
To gode lydprogrammer der muligvis også vil kunne anvendes til formålet er Adobes Audition og Soundfundry SoundForge (dvs. skrue på pitchen og samtidig bevare lænden af klippet)
olemunk>> Ja, det er også det jeg siger! Så du behøver ikke at spille smart! Nævnte jeg måske ikke at SoundBlaster er hardware understøttet mens Premiere kun er et stykke software?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.