Avatar billede martinmc Nybegynder
06. december 2003 - 10:18 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

benzin til knallert

Da jeg snart får en jog vil jeg lige høre hvad sådan en kører på?
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 10:34 #1
95 blyfri
Avatar billede martinmc Nybegynder
06. december 2003 - 11:15 #2
er sikker.. skal det være den, eller må man også bruge andre?

PS.Nogen der ved om man kan få en bøde for at køre beruset på knallert.
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 11:21 #3
Har selv scooter og bruger altid 95 blyfri!

Ja selvfølgelig kan du få en bøde *GGG*

Er det en 45 knallert kan du mistet dit kørekort så lad være med det!
Hvor fedt ville det også være at smaske ind i en i en kæmpe brandert!!
Avatar billede bredker Nybegynder
06. december 2003 - 11:22 #4
det kommer jo an på hvilken knallert
og ja , der gælder samme regler for spridt på knallert som med biler
og prøver du på at køre beruset , har du heller ikke for meget omløb i hovedet
Avatar billede ird Praktikant
06. december 2003 - 11:24 #5
Peet49 har allerede givet dit et svar og du kan belønne ham ved at acceptere hans svar som han smed
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 11:30 #6
Man bruger blyfri og fullsyntetisk 2 takts olie
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. december 2003 - 12:28 #7
heh sjov lille debat om man kan få en bøde for at køre berusset :) og selvfølgelig kan man det, men kan man egentlig få en bøde for det hvis det kun drejer sig om en cykel?
Avatar billede bredker Nybegynder
06. december 2003 - 12:32 #8
jeps , du kan også få for at køre på cykel
Avatar billede dytti Novice
06. december 2003 - 12:35 #9
Også på cykel - ja.
Og sågar på gå-ben, hvis du er til fare for dig selv og andre.

Ude i byen kalder de mig Lynet - går jeg mon for meget i zigzag
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 12:35 #10
Man kan endda miste rettet til, at erhverve kørekort i en periode.
Avatar billede triple-x Nybegynder
06. december 2003 - 12:39 #11
shit, jeg troede faktisk ik de kunne knalde en for at tage cyklen hjem fra julefrokosten :)

Man har jo sådan set et problem hvis man ikke må køre i bil, knallert, eller cykel, og heller ik gå :)

Skal man så bare blive siddende på en stol indtil man er blevet ædru :o)
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 12:41 #12
Man tager "bjørnebussen" eller en taxa
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2003 - 12:45 #13
Det kommer så sandelig ud på hvilken kanllert du køber.

Er det en lille Puch maxi er blandingsforholdet 1:50 - dvs. 5 liter alm. benzin (blyholdig) og 1 deciliter 2 takts olie i.

Er det en nyere knallert er det blyfri.
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 12:52 #14
John> En JOG er en scooter
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. december 2003 - 12:58 #15
peet49> ja det er det sikkert. Kan bare ikke lige se hvad forskel det gør. Hvis et køretøj ikke kræver kørekort er det en knallert 30.
Så det er en knallert i ordets forstand - at den så gerne vil ligne en scooter, det er en anden sag ;)
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 13:17 #16
Alle scootere 30 som 45 bruger blyfri, og benzinen er ikke blandet, da det bliver smurt fra seperat oliebeholder.
Avatar billede peet-49 Novice
06. december 2003 - 13:20 #17
Takker for point.
Avatar billede fon Nybegynder
15. juni 2004 - 23:53 #18
Du "kan" bruge både 95 og 98.. Og ja man kan få bøde for at køre beruset hjem fra en fest.. så tag cyklen til fest ;)
Avatar billede bredker Nybegynder
16. juni 2004 - 05:23 #19
fon>>du kan også få bøde for at køre beruset på cykel , så den går heller ikke
og desuden bør alle dem der køre i beruset tilstand slet ikke have lov til at køre noget som helst