Avatar billede sibor Nybegynder
14. december 2003 - 22:48 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre prioritet på interrupts

Hejsa Eksperter!

Jeg har brug for at sørge for at min parallel port ALTID kan komme til og ikke bliver afbrudt af interrupts med højere interrupts. Hvordan kan jeg gøre det?

Jeg har prøvet at konfigurere PIC'en på bundkortet... men det synes ikke at virke  :-(

Nogen, der har nogen ideer????? (Jeg kører Linux Red Hat 9 med RTAI extention... hvis det hjælper nogen :-)

/Sibor
Avatar billede dr.truti Nybegynder
14. december 2003 - 23:34 #1
Det kan være lidt bøvlet at få til at køre, men jeg er sikkerpå at det er lige hvad du mangler:

http://cae.best.vwh.net/irqtune/
Avatar billede sibor Nybegynder
14. december 2003 - 23:58 #2
Har prøvet det... No good

Der skulle ændres en del i kildekoden før vi kunne få det til at køre overhovedet... Derefter havde det ingen indflydels på problematikken...
ØV!
Avatar billede djaahn Nybegynder
17. december 2003 - 16:30 #3
Kan ikke lade sig gøre!! Skriv din kode om der bruger lp porten, så det ikke er nødvendigt!
Avatar billede sibor Nybegynder
18. december 2003 - 12:53 #4
Jahhh...
Så er den luret... Det kan ikke umiddelbar lade sig gøre, for problemet løses ike bere med at opprioritere porten (djaahn.. jo det kan godt lade sig gøre.. Man kan skrive direkte til PIC'en på bundkortet med outb).

Problemet ligger egentligt i at vores linux ikke understøtter preempting af ISR'er... (kommer vist i kerne 2.6)
Avatar billede djaahn Nybegynder
18. december 2003 - 13:32 #5
Men stadig ville jeg sige, at du skal skrive din kode om så det ikke er nødvendigt.
Så kunne det jo heller ikke lade sig gøre i 2.4 kernen. Der er jo stadig et pænt stykke tid til 2.6 bliver en stabel release, men jeg glæder mig, da den også understøtter rigtig kryptering!! Hip hip hurraaaaa!

God Jul!
Avatar billede sibor Nybegynder
16. januar 2004 - 19:40 #6
Jah...
Der er jo sådan set svaret på det stillede spm, så her kommer nogle point...

/Sibor

Djaahn: problemet er at jeg er afhængig af at opfange interrupt på parallel porten hvert 10. ys. (og det kan jeg ikke umiddelbart lave om på... )