Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 13:58 Der er 25 kommentarer og
2 løsninger

Media Player og OGG filer

Nogen der har kendskab til et codec til Media Player'en så denne kan afspille OGG filer - det er jo et væsentligt bedre format til lydfiler - men irriterende at MP ikke understøtter dette...... har ledt overalt hos MS... måske man skulle kontakte dem..

ng_tnt
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:00 #1
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2003 - 14:22 #2
ng_tnt>> hvorfor vil du absolut bruge Windows MediaPlayer ? hvis du rename din fil til .ogg og spiller den f.eks. Divx Player, BSPlayer eller lign. virker det bare.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:26 #3
cyberfessor >> han skal stadig have en OGG decompressor installeret :o)
Avatar billede zyklone Nybegynder
18. december 2003 - 14:31 #4
WinAmp kan afspille OGG filer
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:33 #5
Det har intet med Playeren at gøre.
Hvis han har det rigtige codec installeret, kan han som hovedregel (der er vel undtagelser, når vi snakker pc) afspille den med alle playere. :o)
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2003 - 14:36 #6
Jeg kan så absolut anbefale K-Lite codec pack. Den indeholder stort set alle codecs, der findes. Jeg har ikke haft problemer med noget som helst efter jeg gik over til den. Du kan finde den på http://doa2.host.sk/codecs/
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 14:42 #7
Til Jer alle - takker for hurtige svar, skal lige hjem til min egen pc og teste jeres codecs - !

Jeg vil benytte MediaPlayeren fordi jeg har mange forskellige lyd filer i næsten lige så mange formater og MP er p.t. den foretrukne - har dog WinAmp som pt også bruges GRUNDET ogg-filer !

>Cyberfessor - hvorfor skulle jeg rename filerne til .ogg - de er jo allerede lavet i dette format ?????

>Phatlasse & Mufoxe - virker disse hos Jer i MP til afspilning af ogg formatet eller er det bare skud ? MS har intet om dette format nogen steder ! ;-(

ng_tnt
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:44 #8
Hvis jeg installere den decompressor som jeg har linket til, kan jeg afspille .ogg filer i alle afspillere.
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2003 - 14:45 #9
ja
Avatar billede mufoxe Nybegynder
18. december 2003 - 14:46 #10
ups, troede du snakkede om mit link. Jeg ved ikke mit dit, men jeg ved at du kan, hvis du installerer den, som jeg har linket til.
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:50 #11
mufoxe >> Ja, for den har også en .ogg decompressor, så det vil sikkert også virke.
Personligt er jeg dog imod de codec packs, men det er jo en helt anden sag :o)
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2003 - 14:51 #12
phatlasse>> mediaplayer nægter at afspille visse typer extensions, selvom det rigtige codec er installeret

ng_tnt>> hvis du bruger den korrekte extension er chancen for at playeren kan finde ud af at afspille filen noget større... isør hvis FCC-kodden er ukendt
Avatar billede Slettet bruger
18. december 2003 - 14:53 #13
cyberfessor >> Du har nok ret. Jeg bruger aldrig MediaPlayer - den stinker :o)
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 15:02 #14
>Cyberfessor - hvad mener du med korrekte extensions ? Når jeg har kodet mine musik filer til Ogg Vorbis - hedder de da .ogg - har jeg misset noget her eller hvad ?

>Phatlasse - det var jo det jeg ville høre, NEJ IKKE AT MP STINKER.(det kunne jeg sige om meget andet.... men en pæn tone foretrækkes ;-)).... men at den virker med MP....

Så er det bare at teste. Mht. codecs packs tror jeg nu også jeg har en del installeret i forvejen - nimco, adl, divX med flere - men ingen af disse har åbenbart en ogg decompresor...... Hvorfor helvede kan WinAmp så klare dem - den har måske en propriotær decompressor indbygget som ingen anden kan drage nytte af.... ?
Avatar billede zyklone Nybegynder
18. december 2003 - 15:06 #15
Du får ikke MP til at afspille .OGG filer.
Fortsæt med WinAmp.

Det som jeg tror du har brug for er en player som kan konvertere OGG filer til Wav eller MP3 format. Har jeg ret?
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 15:11 #16
>Zyklone - nej ikke rigtig - jeg ville bruge MP til at afspille ogg filer, har masser af muligheder for at konvertere til mp3 eller lign... hvis du har ret så har phatlasse et andet problem ??????
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2003 - 15:11 #17
ng_tnt>> du får aldrig MP til at spille .ogg... der er nogen der påstår at det hjælper bare at omdøbe den til .avi, men hos mig låser MP bare.

Ang. codecs, så kan du bruge GSpost til at undersøge filen for hvilke codecs du skal bruge. Personligt har jeg kun Divx 5.1.1, XVid, AC3 og Ogg... har endnu ikke oplevet en film jeg ikke kunne afspille.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 15:12 #18
Ok så er I da 2 der er enige om at mit forehavende er en død sild ;-(.... OK må afvente MS en dag gør noget og foreløbig forsætte med WinAmp.
Avatar billede zyklone Nybegynder
18. december 2003 - 15:23 #19
>ng_tnt< Okay, men hvilken software bruger du til at konvertere .OGG filer til MP3 eller lign.
Jeg har selv noget musik fra spillet Mafia på OGG filer som jeg gerne ville have konverteret.
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 15:31 #20
Jeg benytter easycdextractor 5.0 til at lave OGG filerne med, har ikke forsøgt at konverter fra ogg til mp3 da det ikke lige var det jeg ville - jeg ville helst blive i OGG da kvaliteten er i top og den fylder mindre - samtidig kan min dvd afspiller disse......
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
18. december 2003 - 15:35 #21
>zyklone & Cyberfessor - smid lige et svar
Avatar billede burningice Nybegynder
18. december 2003 - 15:40 #22
:) svar
Avatar billede zyklone Nybegynder
18. december 2003 - 15:46 #23
;-) svar
Avatar billede kapt Nybegynder
19. december 2003 - 00:23 #24
jeg bruger dette plug-in :OggDS0995 direct.
du kan downloade det her:www.au-ja.org/pam-dwl.phtml
Avatar billede kapt Nybegynder
19. december 2003 - 00:42 #25
det dur` hos mig. men du bliver nødt til at åbne ogg filerne,
i mp`s egen vindue første gang og så siger den at den muligvis ikke kan afspille det ukendte format, men gør det aligevel.
DET ER IKKE MED MICROSOFT`s GODE VILJE
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
19. december 2003 - 10:10 #26
Takker for alt input - Ja det ville ikke som jeg ville - Og Kapt det virker nogle gange det du foreslår, men LANGT fra hver gang..... Så MP FARVEL og videre med WinAmp
Avatar billede madizone Nybegynder
06. februar 2004 - 22:41 #27
Ng_tnt > Du kan godt glemme alt om native ogg support i Media Player. Microsoft afskyr Ogg, så de skal have formatet stoppet ned i gabet og have WMA erklæret fallit, før der kommer Ogg i Media Player.