22. december 2003 - 18:18Der er
12 kommentarer og 1 løsning
2 xp og 1 2k skal dele en adsl forbindelse og have lige andel
Alle pc'erne er på nettet gennem en router. Routeren er forbundet ud til nettet. Alle pc'erne kan komme på nettet. Det er en 256/128 forbindelse.
Spørgsmålet er så: Kan man lave "et eller andet" som gør at alle computerne kan komme på nettet og have lige stor del af hastigheden.
I øjeblikket er det sådan, at når den første pc går på nettet, så sluger den hele nettet, så de andre computere ikke kan komme på.
et eks. 1: pc1 med xp går på nettet, starter en download. 2: pc2 prøver at gå på "google" og får "siden kan ikke findes"
Det jeg ønsker er at når kun en pc er på så kan man udnytte hele båndbredden, og når der er flere på så bliver det fordelt 100% når 1 er på. 50%/50% når 2 er på. 33%/33%/33% når alle 3 er på.
Nu håber jeg at jeg har forklaret godt nok :) på forhånd tak
Jeg er altså nødt til at købe et netkort til til en af dem, hvis jeg ønsker at fordele kapaciteten.
den hedder "SMC barricade" det var alt jeg kunne læse på selve boksen... Hvis der er et andet sted man kan læse mere, hvis du har brug for at få mere at vide, så skriv lige igen tak :)
Ja, du skal have et ekstra netkort i den maskine, der skal dele forbindelsen ud. Du skal også anskaffe et program. der kan gøre det. Jeg kender desværre ikke et jeg kan anbefale.
Ulempen er, at denne maskine altid skal være tændt, hvis andre så skal på nettet.
Jeg kender ikke din router. Det er ikke alle routere, der vil give dig disse problemer.
fik for et stykke tid siden af vide at zyxel har en router der kunne dele internetforbindelsen og en masse andet skidt - prisen var dog lige i overkanten - 18000 kroner. Kan dog ikke huske navnet totalt men det er vel lige lovligt meget at smide ud på deling af internettet. Ellers kunne du prøve med Bandwidthcontroller som findes på www.bandwidthcontroller.com
--> bleze Nu har jeg prøvet at downloade netlimiter... Jeg kan ikke se hvordan den skulle kunne dele en internet forbindelse mellem 3 computere.... Hvis den kan , vil du så ikke forklare mig det. Ellers er den eneste mulighed jeg ser, at jeg skal købe et netkort og lade 2 maskiner køre gennem den tredje, som jeg ellers gerne så undgået.
Hvis du vil bruge et sådant program, så skal du sende al Internet-trafik igennem en af dine maskiner. Programmet netlimiter kan så kontrollere og fordele. Nu koster et netkort ikke alverden (se her:http://www.zitech.dk/Product/SubCategory.aspx?SubCategoryID=620&ProductCategoryID=294) men jeg vil nu råde dig til at forske mere i, hvorfor din router giver en enkelt maskine hele båndbredden. Sådan er det altså ikke normalt.
bandwidtcontroller (link i foregående kommentar) skal igennem 1 pc, som skal agere server. den skal du så sætte op, så den regulerer hvad de andre bruger. Dog kan du fx. ikke få hele din 1 mbit forb. ud hvis den er sat til max 512 kbit. Heller ikke selvom det er den eneste pc på netværket der er på....
nu har jeg ventet længe nok synes jeg.... nmh får dem alle nu
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.