Avatar billede msoee Nybegynder
29. december 2003 - 18:59 Der er 2 kommentarer

Tekst på bestemt længde

Hej jeg er lige blevet nogenlunde færdig med selve designet på www.msoee.dk men har et lille problem, jeg vil gerne have at (nede i venstre hjørne) af siden står seneste 4 tags, men vil gerne have at den bare viser en max længde på 34 bogstaver pr linje altså "navn+tekst" = 34 og så at den tilføjer "..." efter hvis tagget er over 34 bogstaver incl. navn og tekst...
og et andet problem er som i kan se, at den også tager linje skift med, kan det undgåes?
Avatar billede fangel Nybegynder
29. december 2003 - 19:06 #1
$txt = $navn . ": " . $tekst;
$showntxt = (strlen($txt) > 34) ? substr($txt, 0, 34) . "..." : $txt;
echo $showntxt

du kan prøve at fjerne alle "<br>"-er og alle "\n"-er for at fjerne linieskift...

Morten
Avatar billede repsac Nybegynder
05. januar 2004 - 01:56 #2
Er det ikke rarere at stoppe ved ord i stedet for eventuelt at stoppe midt i et ord?

Her en lille funktion der kan hjælpe dig med det:

function get_words($str, $words) {
    $i = 0;
    $wc = 0;
    while ($i < strlen($str)  &&  $wc < $words) {
        if ($str[$i] == ' ') {
            $wc++;
        }
        $i++;
    }
    return substr($str, 0, $i);
}

I kombination med noget www.php.net/str_replace så går det nok :-)

Det er unødvendigt at fjerne \n'erne, fjern bare <br> (og <br />...), det er rigeligt.