Avatar billede spunk13 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:12 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

XP scanner driver

Jeg skal installere en scanner fra Mustek, en Scanexpress 600 SEP. Problemet er at xp overhovedet ikke vil kendes ved driveren. Jeg har søgt lidt på nettet efter andre drivere, men kunne ikke finde nogen der var nyere end den jeg allerede har. Den bliver bare vist som "Parallel device" med et gult spørgsmålstegn i enhedshåndteringen.
Under installationen kan jeg tydeligt se at den placerer en masse filer i C:\Windows\twain_32\ jeg har så også prøvet at få den til at lede efter de korrekte driverfiler dér, uden held.

Kan der gøres noget, eller er det tid til en ny scanner?
Avatar billede minus Nybegynder
03. januar 2004 - 16:14 #1
http://www.filesearching.com/drivers/scanner/mustek.html

prøv at installere en af disse drivere:P
Avatar billede spunk13 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:18 #2
Jeg har været der inde, og links'ne til filen virker ikke. Jeg har dog søgt efter den samme fil på google, fundet den, installeret den, men uden held.
Avatar billede minus Nybegynder
03. januar 2004 - 16:22 #3
fik du ikk en cd, som indeholdte driver til den?
Avatar billede spunk13 Nybegynder
03. januar 2004 - 16:53 #4
Jo, men de er til windows 95
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. januar 2004 - 19:20 #6
Avatar billede spunk13 Nybegynder
05. januar 2004 - 07:25 #7
Jeg kan hverken åbne den ene eller den anden. Desuden ser det ud som om at det har 'løst' sig selv. Godt nok skriver den parallel device inde i enhedshåndteringen, og den viser ingen tegn på at der er en scanner installeret. Det forhindrer dog ikke det medfølgende scannerprogram i at bruge scanneren, uden problemer..
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:08 #8
Jeg snupper pointene igen fordi at problemet ikke kan løses med nye drivere, og fordi problemet slet ikke var et problem..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2004 - 22:50 #9
INDEN du nu snupper point, hvilket du vist har glemt, så husk at skrive hvad løsningen så var.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 23:19 #10
Ikke glemt, men udskudt, i tilfælde af at nogen skulle have en sidste kommentar ;)

'Løsningen' er at scanneren virker, selvom den siger ukendt enhed i enhedhåndteringen, hvilket jeg også skrev d. 03/01-2004 19:20:25

Ellers vil jeg give dig ret i at folk ofte er glemsomme når de selv finder en løsning, da spørgsmålet altså også kan hjælpe andre end dem selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. januar 2004 - 23:21 #11
;)