Avatar billede crazy_legs Nybegynder
08. januar 2004 - 21:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Internet via switch uden om router?

Hey!

Jeg sidder på et lille netværk hvor vi får vores internet via en Zywall router. Nu ville jeg så gerne have internettet uden om routeren, men uden at tage internettet fra alle de andre computere, så jeg satte internettet udefra til uplink i switchen, og fra switchen et kabel til uplink i routeren. Min plan var så at jeg ville sætte min computer til i switchen.
Problemet er at jeg ikke får internet når jeg gør det sådan. De computere som er i routeren kan godt få internet...

Jeg kører med winXP pro, og firewall'en er slået fra.
Avatar billede the_email Nybegynder
08. januar 2004 - 21:45 #1
Det er nok fordi du kun får en IP af din internetudbyder. Normalt får routeren den og deler så automatisk ud til resten af netværket.

Skal det du snakker om virker, skal du snakke med din udbyder og få en ekstra IP.

TheEmail
Avatar billede rbl Praktikant
08. januar 2004 - 21:48 #2
Beklager, det kan ikke lade sig gøre. Hvis du ikke har router på, kan der kun være én tilsluttet. I det her tilfælde tager routeren den ene plads der er. Hvis du vil på udenom, skal du slukke for routeren.

Hvorfor vil du uden om routeren ?

Jo forresten, hvis du kan få en ekstra ip-adresse fra din udbyder, kan det godt lade sig gøre.
Avatar billede rbl Praktikant
08. januar 2004 - 21:49 #3
Hehe, det var vi eninge om :-)
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
08. januar 2004 - 21:53 #4
Nå, så lærte jeg da det :D  Problemet er den firewall der er i routeren, som tit er et problem for mig, men da de andre computere på netværket ikke skal miste den ville jeg bare gå uden om routeren.
Avatar billede rbl Praktikant
08. januar 2004 - 21:57 #5
Der er nogen udbydere, der tilbyder en ekstra ip-adresse gratis.
Avatar billede kenp Novice
08. januar 2004 - 22:22 #6
crazy-legs hvem har du som udbyder!
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
08. januar 2004 - 23:20 #7
Det må så være TDC
Avatar billede kenp Novice
09. januar 2004 - 07:58 #8
så ghar jeg et spørgsmål mere!

hvilken forbindelse har du hos dem! for hvis det er et alm. privat abbodement, så har du 2 ip-adresse, m.m. at du har bedt om 1 fast! (eller har PPoE eller ATM, webspeed) eller har den under erhverv.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester