Avatar billede stephanwagner Nybegynder
08. januar 2004 - 23:00 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Ændring af netværks adr.

HEJ EKSPERTER

Hvordan skal jeg foklare det???

Vi har 2 computer her i huset,som begge er på stofanet.
Men jeg vil ikke betale for at vi kan være på samme tid, så vi skiftes bare.
Men kan man ikke ændre et eller andet i netværksopsætningen så stofanet's hjemmeside ikke kan se det er 2 forskellige computer???
Et eller andet må man kunne gøre
Avatar billede johnstigers Seniormester
08. januar 2004 - 23:04 #1
Det kan man sikkert også - du får bare ikke svar herinde da det du forsøger på er ulovligt og eksperten.dk vil ikke være med til at omgå en internetudbyders betingelser.
Så lav du et svar og accepter eget svar - så er dette lille spørgsmål glemt :)
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
09. januar 2004 - 00:41 #2
Lukker spm
Avatar billede klas Juniormester
09. januar 2004 - 15:09 #3
Det er altså ikke ulovligt..  det har været oppe før på eksperten, og der var en der sendte en mail til stofanet og spurgte om deres mening.. Det er helt ok at have flere på samme opkobling.. hvis man betaler ekstra for familie pakken, så får man en router og opsætning.. men hvis man selv kan uden deres hjælp er det helt ok...
Avatar billede klas Juniormester
09. januar 2004 - 15:14 #4
heh John.. det var enda dig selv der fik en mail fra stofanet..

Hej John



Vi afholder os gerne fra at skrive direkte i diverse fora, da vi ikke ønsker at indgå i en diskussion uden for vores normale forum, som er support mail.



Det er frit for den enkelte bruger, om han/hun vil lave sit eget netværk, bag deres kabelmodem, der ydes blot ikke support på dette.



Kunden opnår blot med familieopkoblingen, at hver enkelt pc bag kabelmodemet, tildeles egen offentlig IP adresse.



Med venlig hilsen

Lars B. Jensen
Telia Stofa / Supervisor StofaNet BackOffice Support / Reklamationsafdelingen
support@stofa.dk reklamation@stofa.dk
Vedhæft venligst denne mail ved fremtidig korrespondance.

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: John Stigers [mailto:johnstigers@mail1.stofanet.dk]
Sendt: 25. maj 2003 22:31
Til: support@stofa.dk
Emne: Stofanet og netværk



Hej med jer :)



En større diskussion er i gang på www.eksperten.dk - nærmere betegnet www.eksperten.dk/spm/356791



Det essentielle er: Må man oprette et netværk med stofanet som udbyder, uden at have familiepakken?



Med Venlig Hilsen

John Stigers
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
09. januar 2004 - 18:14 #5
jamen er der nogen der så har løsning på mit spørgsmål
Avatar billede johnstigers Seniormester
09. januar 2004 - 19:12 #6
klas> nej det er ulovligt.

Hej John.

Se venligst dette § i vores abonnements vilkår:

5.3
Abonnenten er forpligtet til ikke at anvende tilslutningen på en måde, som
kan medføre skade eller gener for driften af anlægget,
Telia Stofa eller tredjemand. Abonnenten skal følge Telia Stofas anvisninger
på installation og brug af tilslutningen. Tilslutningen
må kun anvendes til én pc, med mindre abonnenten har indgået skriftlig
aftale med Telia Stofa om en anden tilslutning. Telia Stofa
er til enhver tid berettiget til at foretage inspektion af tilslutningen.

Her står der at forbindelsen ikke må anvendes på flere Pc'er med mindre
Telia Stofa A/S har indgået en skriftlig aftale med kunden
om dette. Derfor er det ikke tilladt at anvende flere Pc'er på samme
StofaNet forbindelse uden at abonnere på en "Familie-opkobling".

Jeg håber dette kan hjælpe i jeres diskussion.

--
Med venlig hilsen / Best regards

Kim Laugesen
StofaNet Network Opartion Center / StofaNet Abuse Department

Telia Stofa A/S, Uraniavej 6, DK-8700 Horsens

Web: http://www.stofa.dk


-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: John Stigers [mailto:johnstigers@mail1.stofanet.dk]
Sendt: 16. juli 2003 17:18
Til: support@stofa.dk
Emne: flere pc´ere om en forbindelse


Hej med jer :)



En større diskussion er i gang på www.eksperten.dk


Det essentielle er: Må man oprette et netværk med stofanet som udbyder, uden
at have familiepakken?

Nogen siger ja, andre siger nej - hvad er svaret?

Venligst John Stigers
Avatar billede klas Juniormester
10. januar 2004 - 15:58 #7
Jeg har delt stofanet i over 4 år, jeg kender 20 andre som gør det samme.. jeg har selv snakket med stofanet, som sagde at det ikke var noget problem...

Del bare løs  - De kan ikke se om du har flere computere tilsluttet.  :)
Avatar billede klas Juniormester
10. januar 2004 - 15:59 #8
hvordan kan det egentligt være at du spurgte dem om det samme igen  ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 16:01 #9
Fordi andre havde fået andet at vide via tlf :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 16:04 #10
Ulempen ved at dele stofanet ulovligt er at stofanet (hvis du undersøger ens forbindelse) sagtens kan se at der bruges andet hardware end det de selv anbefaler. Det er på en måde Stofanet fanger "forbryderne" :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 16:04 #11
du = de
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 16:23 #12
Det kunne være hyl hvis du fik at vide at det var ok - smid lige mail herind bagefter :)
Avatar billede stephanwagner Nybegynder
10. januar 2004 - 22:13 #13
Jeg er égentlig ligeglad med om det er lovligt eller ej, det var ikke det mit spørgsmål gik ud på
Avatar billede dmcn Praktikant
10. januar 2004 - 22:32 #14
"Jeg er égentlig ligeglad med om det er lovligt eller ej"
Sjovt nok er IDG der driver eksperten.dk, *ikke* ligeglade med om det er ulovligt. Til gengæld er de enormt ligeglade med at du er ligeglad.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 22:34 #15
stephanwagner> det er den mest latterlige kommentar jeg længe har læst. Gu fanden (undskyld mit sprog) går spørgsmålet ud på om du har et familieabonnnement - hvis du ikke har det, jamen så er det du gør ulovligt!!!

2c> den kommentar er godt nok...
Vi sidder her og fortæller manden at det han vil gøre er ulovligt - og så hjælper du? Undskyld, men hvor smart er det?
Avatar billede dmcn Praktikant
10. januar 2004 - 22:37 #16
(Kommentar fra klas og 2c fjernet. Indtil videre er spørgsmålet ulovligt, og alle forsøg på hjælp vil blive fjernet.)
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 22:39 #17
n0rmality> tak :)
Er spørgsmålet blevet anmeldt, siden du lige kommer "dryssende"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 22:40 #18
normality> vil ikke give hints, så fjern lige min kommentar kl. 22:36:01 - tak ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
10. januar 2004 - 22:43 #19
Jeg har lyttet med af ren interesse, men fandt det først nødvendigt at blande mig nu. Vi må se hvad klas' mail fører til, omend jeg tror vi stadig betragter spørgsmål af denne type som værende ulovlige pga. Stofas regelsæt.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. januar 2004 - 22:44 #20
ok - ja i kan jo næsten ikke andet ;)
Avatar billede klas Juniormester
11. januar 2004 - 10:55 #21
Så har jeg fået svar - De henviser til en familie pakke:

Hej Klaus!

Med en alm. StofaNet opkobling tillader vi én PC bag modemet. Hvis i ønsker at have flere PC'ere på nettet på samme tid skal i tegne abonnement på en StofaNet Familie Opkobling. Den kan i læse mere om på www.stofa.dk.



Jeg har nu stadigvæk delt mit eget og vil blive ved med det, det er jo heller ikke nemt når de giver forskellige svar hele tiden  :)
Avatar billede drogo Nybegynder
24. april 2005 - 14:44 #22
per 1 juni 2005 er det fuldt lovligt og muligt at have flere pc på uden fam. abn.
der er dog ingen support fra stofanets side.
link til abn. regeler:
http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=29&menuid=57&parentid=4

Det vil dog lige som tidligere kræve en router da man uden fam. opkob. stadig kun for en ip tildelt
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester