Avatar billede newbies Nybegynder
10. januar 2004 - 00:23 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Rpc Error

Hejza
jeg har en IBM Netvista 8308 med 1.8Ghz P4 512mb ram og har lige fået telia bredbånd.
Jeg bor i malmø, hvis det skulle have betydning.
men når jeg logger på nettet og det er hvergangf så får jeg en besked :

Event Type:    Error
Event Source:    Service Control Manager
Event Category:    None
Event ID:    7031
Date:        10-01-2004
Time:        00:09:10
User:        N/A
Computer:    HOLE-3DBKKYNVKF
Description:
The Remote Procedure Call (RPC) service terminated unexpectedly.
  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 60000 milliseconds:
Reboot the machine.

Jeg har nu prøvet at formartere min hd og installere min WinXp igen, har evt osse prøvet med win2003 mwen problemet er stadig det samme,
et par minutter efter at jeg logger på nettet får jeg igen den samme besked også genstarter den maskinen.

Håber der er nogen eksperter som kan hjælpe mig med problemet.

Tak på forhånd
Avatar billede arlet Juniormester
10. januar 2004 - 00:46 #1
Du har fået besøg af blaster ormen eller en variant

1. Klik start og klik kør
2. Skriv i feltet : shutdown -a

så genstarter den ikke mere

luk først Dcom http://grc.com/files/DCOMbob.exe
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM" og genstart
læs mere om dcom her : http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom


Windows har nogle huller, som blaster og andre vira angriber igennem,
de kan lukkes ved alle opdateringerne fra windows update:

Hent dem herfra : http://v4.windowsupdate.microsoft.com/da/default.asp


Så er der lukket af for yderligere angreb af blasterormen,


Prøv først at slette blasterormen med det nye blasterfix fra microsoft http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e70a0d8b-fe98-493f-ad76-bf673a38b4cf , hvis det ikke finder den, så må vi ty til hijackthis.

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis
direkte link :         http://www.webattack.com/get/hijackthis.html
den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...

Manual for installering af hijackthis:
http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm
Avatar billede newbies Nybegynder
10. januar 2004 - 01:02 #2
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 01:02:07, on 10-01-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
E:\WIN\System32\smss.exe
E:\WIN\system32\winlogon.exe
E:\WIN\system32\services.exe
E:\WIN\system32\lsass.exe
E:\WIN\system32\svchost.exe
E:\WIN\System32\svchost.exe
E:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
E:\WIN\system32\spoolsv.exe
E:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
E:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
E:\WIN\Explorer.EXE
E:\WIN\System32\igfxtray.exe
E:\WIN\System32\hkcmd.exe
E:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
E:\WIN\System32\ctfmon.exe
E:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
E:\Documents and Settings\Administrator\Desktop\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://10.0.0.6/
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - E:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - E:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - E:\WIN\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] E:\WIN\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] E:\WIN\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "E:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "E:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] E:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Mirabilis ICQ] E:\Program Files\ICQ\NDetect.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] E:\WIN\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "E:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe" /background
O9 - Extra button: ICQ (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: ICQ (HKLM)
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?37995.6516087963

her er log filen
Avatar billede newbies Nybegynder
10. januar 2004 - 01:15 #3
har installeret opdatering til xp og Disabled DCOM
Avatar billede arlet Juniormester
10. januar 2004 - 09:45 #4
Fandt det blasterfix noget hos dig, for din log er ren. ellers var det måske nok at lukke dcom...

Kommer fejlen stadig??
Avatar billede newbies Nybegynder
12. januar 2004 - 20:39 #5
takker for hjælpen, det hjalp at lukke dcom
Avatar billede arlet Juniormester
12. januar 2004 - 21:15 #6
Velbekommen, det var godt det lykkes
Avatar billede newbies Nybegynder
17. januar 2004 - 05:37 #7
det vil ikke lade mig acceptere dit svar
Avatar billede arlet Juniormester
17. januar 2004 - 10:31 #8
så prøv at lægge et svar selv og så huske at kun markere mig i bokser over hvam der skal have point
Avatar billede newbies Nybegynder
18. januar 2004 - 20:39 #9
oki....vi prøver igen
Avatar billede newbies Nybegynder
18. januar 2004 - 20:40 #10
så er den der.....underligt
Men det virkede
Avatar billede arlet Juniormester
18. januar 2004 - 20:41 #11
Tak for det.

Det fejl var også i det gamle E, troede de havde rettet det..
Avatar billede newbies Nybegynder
19. januar 2004 - 09:06 #12
det har du såmænd stadig ikke
Avatar billede arlet Juniormester
19. januar 2004 - 09:13 #13
???? Hvad mener du ????
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester