Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 16:54 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Stofanet hvordan får jeg det til at virke på min "nye" bærbar??

Hej, Hvordan kommer jeg på nettet via. min bærbar ARMADA 1750, jeg kører med win-xp. Jeg har flexrate Stofanet.
Jeg har LAN-bus kort til den. Tilsyneladende er der ingen forbindelse.
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 16:56 #1
Tillægsspørgsmål det er for min kammerat jeg spørger, jeg kører selv ADSL via Cybercity og der virker tilslutning med det samme.
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:02 #2
har I sat den til at hente IP osv automatisk ?
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:03 #3
Kabelmodemmet husker pc/laptop'ens MAC-adresse hvorfor I kan blive nødt til at slukke for modemmet i ca. 10 min. - starte det op igen. og så starte laptop igen
Avatar billede buch78 Novice
11. januar 2004 - 17:03 #4
Normalt ved stofanet er at man kun for adgang med en MAC adr. ad gangen..
Prøv at skriv 212.10.10.20 og så logge på med den bærbare..
Avatar billede senior54 Novice
11. januar 2004 - 17:04 #5
Ingen problem: Du sætter bare TCP/IP protokollen oå til
1 : "Hent automatisk en IP-adresse"
2 : "Hent automatisk en DNS-server adresse.

klik herefter OK    OK

Start den Browswe og skriv : http://signon.stofanet.dk

Herefter skal du indtaste dit brugernavn og paswoord ( fremgår af bekræftelsen fra Stofanet:
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 17:34 #6
Foreløbig tak, vender straks tilbage når vi har prøvet lidt af det i har skrevet.
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:39 #7
smider lige mit svar hvis det hjalp
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 17:51 #8
Hvordan ved man at Lan-bus kortet virker?
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 17:56 #9
hehe det kan være svært at vide,

MEn den rigtige driver er vel installeret (ikke bare en standard driver - vel ?)
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 18:10 #10
Jeg/vi har ikke installeret andre drivere, fik at vide det ikke var nødvendigt når man kørte win-xp..
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 18:11 #11
hvis I kan finde en opdateret driver hos fabrikanten af kortet mener jeg det er det en bedre end en standard-driver
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 18:13 #12
Okay, men tror du ikke at man skulle kunne komme på nettet alligevel..
Avatar billede espersen Novice
11. januar 2004 - 18:15 #13
det burde man ja ; men hvem har sagt at I ikke behøves at installere en driver ?
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 19:19 #14
Ham han købte kortet af..
Avatar billede obmm Nybegynder
11. januar 2004 - 19:21 #15
Vi har ikke fået det til at virke endnu, men vender tilbage senere nu er det slut for i dag.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester