Avatar billede mora Nybegynder
21. september 1999 - 07:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tan / Integer???

***!!!HASTER!!!***

Jeg har brug for at kunne lægge henholdsvis tal fra en formular og "faste" tal(dvs, tal der er kendte fra starten) sammen, men også at kunne lægge tal fra et felt sammen med et andet felt.

Nå jeg gør det med eks.
tf.value + mf.value og begge er lig 1 bliver det 11 ???

Det samme hvis jeg gør det med et fast tal(eks. 5 + tf.value (der er 1))=51 ???

Jeg ved at jeg i Delphi skal skrive StrToInt(Streng til integer), hvordan gør jeg det i javascript?
Avatar billede mit Nybegynder
21. september 1999 - 08:13 #1
parseInt(string)
Avatar billede mora Nybegynder
21. september 1999 - 09:51 #2
Jeg forstår ikke hvad du mener, kan du ikke skrive en hel linje der lægger værdien fra tekst feltet tf sammen med 1???

samt en linje der lægger 1 og en sammen???
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 1999 - 10:15 #3
Følgende linie lægger 1 til indholdet af et felt

  formnavn.feltnavn.value = parseInt(formnavn.feltnavn.value) + 1

Men strengt taget skal du checke, at han har skrevet et lovligt
tal i feltet.
Avatar billede mora Nybegynder
21. september 1999 - 11:57 #4
Når jeg benytter formnavn.feltnavn.value = parseInt
formnavn.feltnavn.value = (formnavn.feltnavn.value) + 1
Står der: function parseInt() {    [native code]} i begge felter, ikke felt+1

Problemet kan bl.a. ses på http://home.worldonline.dk/~mora99/tele/mobil.htm

Jeg skal have en linje til at lægge et tal fra et felt sammen med et andet felt og en linje der lægger 2 tal sammen(kendes på forhånd), for at accepter dit svar.(Det er jo 50 point, ik?)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. september 1999 - 12:14 #5
Ja selvfølgelig gør der det. Du skriver jo heller ikke det som jeg
siger du skal skrive. Hvordan kan du så forvente at det virker?

(PS: Jeg gider ikke hjælpe dig mere)
Avatar billede justincase Nybegynder
21. september 1999 - 12:38 #6
Jeg ville nu nok bruge flg :
eval(tf.value) + eval(mf.value)
Avatar billede alk Praktikant
21. september 1999 - 13:01 #7
Du kan også gange værdien med 1!

eks. value = (formnavn.feltnavn.value)*1

ALK
Avatar billede mora Nybegynder
21. september 1999 - 13:12 #8
Jeg brugte:
formnavn.feltnavn(facit).value = eval(formnavn.feltnavn1.value) + eval(formnavn.feltnavn2.value)

det virker, mange tak til: justincase