Avatar billede daniel21 Nybegynder
16. januar 2004 - 14:05 Der er 8 kommentarer

download speed falder på p2p

Hej

Har lige købt 2 måneders adgang til k-lite som er et legalt pear 2 pear program.(ikke kazaa lite)

Jeg har en 2 mbit forbindelse, problemet er at jeg normalt dl med 20-80 kb sekundet men nu kører den med 0-1 kb ligemeget hvilken fil jeg vælger.

Nogle der har en ide hvad der er galt?

Tak

Daniel
Avatar billede powerade Nybegynder
16. januar 2004 - 14:08 #1
Der er vel ikke så mange der deler det som du er ved at downloade. Eller også har vedkommende en dårlig upload forbindelse. Har du prøvet at hente noget direkte fra nettet for at se hvad din hastighed er der? (Det er måske det du mener med de 20-80?)
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2004 - 14:12 #2
i langt de fleste programmer bliver man "firewalled" hvis man ikke har åbnet de nødvendige porte i ens router. Så find ud af hvilke porte programmet benytter og åbn dem så i din router...
Avatar billede daniel21 Nybegynder
16. januar 2004 - 14:16 #3
direkte fra nettet går det fint med en 200-300 kb sekundet, men det har der også været på k-lite for en uge siden, men nu er alle filer med 0-1 kb, det må være min opsætning der driller
Avatar billede powerade Nybegynder
16. januar 2004 - 14:27 #4
Er enig med keyser.. Det kan meget vel være at der ikke er åbnet for de porte i din router som der skal være...

Ellers kan det være i opsætningen af k-lite.. Hvad har du af muligheder at ændre på? Er der ikke noget med at man kan ændre på hvilken forbindelse man har og hvor meget båndbredde den må benytte?
Avatar billede daniel21 Nybegynder
16. januar 2004 - 14:36 #5
jeg har ikke en router
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2004 - 14:44 #6
hvad har du så med din 2MBit linie?
Avatar billede daniel21 Nybegynder
16. januar 2004 - 14:47 #7
ejerforening
Avatar billede keysersoze Guru
16. januar 2004 - 14:53 #8
så har ejerforeningen højst sandsynlig en router og den kan du næppe pille i.