Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 17:16 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Compiler C-projekt som C++

Hej

  I dev-cpp har jeg et projekt der er lavet til at skulle compiles som C. Mit problem ligger i at jeg har brug for noget C++ i det så derfor skal jeg have det ændret så det compiles som C++.
  En der ved hvordan man gør?
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 17:30 #1
Der er herfra jeg har dem, hvis det kan hjælpe: http://www.eksperten.dk/spm/449495
Avatar billede soreno Praktikant
17. januar 2004 - 18:10 #2
I v4.9.8.0

Project -> Project Options -> Files

Vælg den/de filer der skal compileres som c++ via den option der står som en checkboks.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2004 - 18:10 #3
Project
Options
marker "Compile as C++"
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2004 - 18:11 #4
Formentlig skal der ikke laves kode ændringer, men ellers skal compileren jo
nok fortælle dig det.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 18:36 #5
Det går godt indtil jeg skal arbejde med .rc-filer, og det er jo meget irriterende ikke at kunne :(
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 18:37 #6
Giver denneher fejl, når jeg prøver:

Compiler: Default compiler
Building Makefile: "C:\Documents and Settings\akany\Desktop\winprog_tutorial_til_dec-cpp\menu_one\Makefile.win"
Executing  make...
make.exe -f "C:\Documents and Settings\akany\Desktop\winprog_tutorial_til_dec-cpp\menu_one\Makefile.win" all
g++.exe -c menu_one.c -o menu_one.o -I"F:/Tools/Dev-Cpp/include/c++"  -I"F:/Tools/Dev-Cpp/include/c++/mingw32"  -I"F:/Tools/Dev-Cpp/include/c++/backward"  -I"F:/Tools/Dev-Cpp/include"

windres.exe -i menu_one_private.rc -I rc -o menu_one_private.res -O coff

gcc.exe menu_one.o menu_one_private.res -o "menu_one.exe" -L"F:/Tools/Dev-Cpp/lib" -mwindows

menu_one.o(.eh_frame+0x11):menu_one.c: undefined reference to `__gxx_personality_v0'

make.exe: *** [menu_one.exe] Error 1

Execution terminated
Avatar billede soreno Praktikant
17. januar 2004 - 18:49 #7
Problemet opstår i denne linie.
gcc.exe menu_one.o menu_one_private.res -o "menu_one.exe" -L"F:/Tools/Dev-Cpp/lib" -mwindows

Du skal også bruge g++ til at linke med.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 18:51 #8
Hvordan gør jeg så det. Projekt options igen?
Avatar billede soreno Praktikant
17. januar 2004 - 18:54 #9
Jeg har kigge lidt rundt omkring, og kan ikke finde en option der ændrer linkning til også at være C++ (med g++.exe).

Mon ikke det nemmeste var at lave et nyt (c++) projekt og så copy/paste koden der ind ?
Avatar billede soreno Praktikant
17. januar 2004 - 19:22 #10
Du kan rette i din .dev fil (husk at lukke Dev-cpp først).

Under:
[Project]

Rettes:
IsCpp=0

Til:
IsCpp=1

Du bør også rename din(e) filer fra *.c til *.cpp, men det kan du gøre inde fra Dev-cpp.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. januar 2004 - 19:30 #11
thomas_nj>> Forklar venligst din relation til brugerprofilerne :

xeon
zeebion
akany_

Mvh.
Jelzin101/coadmin.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 19:45 #12
thomas_nj er mig

akany_ er min bror hvis for tiden computer er gået i stykker

xeon er en gammel bruger (ok har overtrådt reglerne, beklager, hvilke konsekvenser får det?)
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. januar 2004 - 19:52 #13
Der mangler stadig en forklaring på brugerprofilen

zeebion

Indtil denne er forklaret vil jeg ikke tage stilling til hvilke konsekvenser regelbruddet vil have.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 19:53 #14
kan kende akany_; xeon og mig selv men zeebion?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. januar 2004 - 19:55 #15
Du linkede til hans spørgsmål ...
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 19:56 #16
Ja. Brugte de filer der var lavet af bertelbrander(eller lign) til ham. Regnede med det ville gøre det nemmere at besvare spørgsmålet hvis i havde en kilde..
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
17. januar 2004 - 20:10 #17
Ok. Indrømmer jeg nok forsøgte at slippe udenom...

  Zeebion var en bruger jeg lavede for et lille stykke tid siden fordi jeg overvejede at skifte nick. Da det så ikke blev til noget brugte jeg ham, som en slags ekstrabruger ligesom xeon.

  Indrømmer blankt at jeg har gjort noget forkert. Forsøg på at slippe udenom hjælper nok hellerik ligefrem, så hvis I banner mig vil jeg sige det er 100% ok. Vil selvfølgelig være ked af det men regler er regler...
Avatar billede jelzin101 Praktikant
17. januar 2004 - 20:18 #18
Godt så, konsekvensen bliver som følger:
Jeg deaktiverer de andre brugerprofiler med øjeblikkelig virkning, og profilen thomas_nj vil,
For det første modtage sidste advarsel -dette bliver påført din profil, og ethvert nyt regelbrud vil medføre deaktivering uden varsel.
For det andet med virkning fra idag, kl. 20:30 blive tildelt en 7-dages karantæne fra Eksperten.

Mvh.
Jelzin101/CoAdmin.