Avatar billede shoo Nybegynder
18. januar 2004 - 13:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hvordan skalerer jeg en avatar m walkcycle, lavet i Cstudio?

Jeg har fundet en animeret mand i Character Studios tuturials, men jeg kan ikke skalere ham ned!, han er alt for stor og jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg kan skalere ham ned, eller hvordan jeg fjerne de der footsteps som han går efter. jeg prøvede med modifieren ffdd box eller hvad den nu hedder men det ødelægger hele animationen, håber nogen kan hjælpe..
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. januar 2004 - 13:51 #1
A: Hvis det er en tut, kan du kun skalere i vinduerne. Stepsene forsvinder når renderer.
Avatar billede shoo Nybegynder
18. januar 2004 - 14:04 #2
jeg kan godt rendere den...
men jeg kan ikke skalere den ned så den passer til det miljø jeg har lavet...what to do`?
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. januar 2004 - 16:35 #3
Størrelse/skala/målforhold fastlægges, når figuren skabes. Du kan skalere figurens enkelte elementer hver for sig; men så ryger animationen.
Avatar billede shoo Nybegynder
18. januar 2004 - 16:56 #4
ja, det er lige det der er problemet, men nu har jeg skaleret mit miljø op i stedet for..
men tak for hjælpen, hvis du vil ha point må du "svare" og ikke kommentere..
Avatar billede olemunk Nybegynder
18. januar 2004 - 18:11 #5
go' fornøjelse.
Avatar billede geek Nybegynder
19. januar 2004 - 00:47 #6
Så hud jeg visker (er længe siden jeg legede med cstudio)
Har ham bone gutten, en klods i skridtet som når du trykker på den, vil resulterte i nogle forskellige optiens øøh i højre side... :)
Men det er denne klods du skal scalere ned for at få ham til at passe med din mesh.
De optiens der kommer frem kan du også vælge nye animationer eller lave dine egne, + skjule fodsporene... og en DEL andet.

Geek
Avatar billede geek Nybegynder
19. januar 2004 - 00:47 #7
Men det vil nok være en god ide lige kort at skimte en tutorial igennem...
Avatar billede jaws3d Nybegynder
24. januar 2004 - 14:34 #8
hej Shoo

Det du skal gøre er at gå hen under "motion" inde i Max'en, og vælge "figure mode", nå den er aktiveret(blå), kan du gå ned under "structure" og vælge højden på din Biped..

Den skalere automatisk "skin" med :))

Jesper
Avatar billede shoo Nybegynder
24. januar 2004 - 16:10 #9
ok tak, det vil jeg prøve