Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 21:48 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk objekt mister fokus

<script type="text/javascript">
function newFile(objID) {
objID.innerHTML = "(opret ny fil)<br><input class='field' name='newName' size='10'>&nbsp;<button class='but1' onClick='newFlink(document.getElementbyID(\"newName\").value);'>Opret</button>";
}

function newFlink(objID2) {
document.location.href = "filesystem.php?new=1&newName="+objID2;
}

</script>

<span id='newfile' onClick='newFile(this);'>(opret ny fil)</span>

---

Ovenstående kode virker ikke ved mig. Hvad er det lige problemet er?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. januar 2004 - 22:15 #1
JavaScript er case-sensitive.. dvs "Hej" ikke er det samme som "HeJ", "heJ", "hEj", osv..
Plus, at det skal være newFile(this.id)..
Når du brueger getElementById ("Id"), skal du ha' en id:
<input class='field' id='newName' size='10'>

Her er koden der virker:

<span id='newfile' onClick='newFile(this.id);'>(opret ny fil)</span>

<script type="text/javascript">
function newFile(objID) {
document.getElementById(objID).innerHTML = "(opret ny fil)<br><input class='field' name='newName' id='newName' size='10'>&nbsp;<button class='but1' onClick='newFlink(document.getElementById(\"newName\").value);'>Opret</button>";
}

function newFlink(objID2) {
document.location.href = "filesystem.php?new=1&newName=" + objID2;
}
</script>
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:21 #2
Det virker stadig ikke ved mig - newName mister stadig fokus efter jeg fokuserer det.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:30 #3
function newFile(objID) {
document.getElementById(objID).innerHTML = "(opret ny fil)<br><input class='field' name='newName' id='newName' size='10'>&nbsp;<button class='but1' onClick='newFlink(document.getElementById('newName').value); document.getElementById('newName').focus()'>Opret</button>";
}
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:36 #4
mm12010 > hjælper ikke, mister fokus hver eneste gang jeg slipper venstre museknap.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. januar 2004 - 22:40 #5
Det skal vel være:

function newFile(objID) {
document.getElementById(objID).innerHTML = "(opret ny fil)<br><input class='field' name='newName' id='newName' size='10'>&nbsp;<button class='but1' onClick='newFlink(document.getElementById(\"newName\").value);'>Opret</button>";
document.getElementById('newName').focus();
}
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. januar 2004 - 22:41 #6
Det virker hos mig..
Jeg går ud fra at tekstfeltet skal have fokus, så snart at det er oprettet..
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:43 #7
Ja det virker, midlertidigt. Så snart jeg trykker væk begynder den på det andet møg
- der må vel være noget andet galt?
Mistænker min brug af funktioner.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. januar 2004 - 22:44 #8
"Så snart jeg trykker væk begynder den på det andet møg"? Hvad er det lige du vil ha'?
Kom med en god og lang forklaring :)
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:50 #9
Okay, den kode som i har stykket sammen nu:
Jeg trykker "opret ny fil". Tekstfeltet og knappen kommer frem, markøren har fokus i tekstfeltet. Jeg skriver noget tilfældigt i tekstfeltet, trykker inde i tekstfeltet
- og vupti, det jeg har indtastet er væk og markøren vil ikke blinke.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
21. januar 2004 - 22:54 #10
ja.. mystisk.. kigger lige på det..
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:59 #11
Aha! Jeg har løsningen:

<span id='newfile' onClick='newFile(this.id);'>(opret ny fil)</span>

Kig godt på onClick-eventen. Når jeg klikker på tekstfeltet, så er det jo en del af newfile. Dvs. at newfiles onClick event bliver triggered når jeg fokuserer tekstfeltet :)
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 22:59 #12
*newfile
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 23:01 #13
Så hvad jeg gør er at jeg fjerner newfile's onClick event, i funktionen newFile.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. januar 2004 - 23:06 #14
<script type="text/javascript">
function newFile(objID) {
document.getElementById(objID+"_div").style.display="block";
document.getElementById('newName').focus()
}
function newFlink(objID2) {
location.href = "filesystem.php?new=1&newName=" + objID2;
}
</script>
<span id='fil' onClick='newFile(this.id);'>(opret ny fil)</span>
<div id="fil_div" style="display:none;"><input class='field' name='newName' id='newName' size='10'>&nbsp;<button class='but1' onClick='newFlink(document.getElementById("newName").value);'>Opret</button></div>
Avatar billede spunk13 Nybegynder
21. januar 2004 - 23:11 #15
mm12010 > rigtigt, men jeg regnede den selv ud..