Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 06:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opsætning af netværk med Dlink DI-604

Hej Eksperter.

Jeg sidder med to computere, hvor begge maskiner kører windows xp. Begge maskiner er koblet til Di-604 routeren, og der er ikke nogle problemer i at gå på nettet. Mit problem ligger i at jeg gerne vil have opsat netværk mellem de to maskiner, så man kan bruge samme printer o.v.s, og samtigdig med kunne dele nogle mapper på hver sin pc, Men skal dog stadig ikke være tilgængeligt for andre brugere på nettet. Hvordan gør jeg dette ??? Jeg har siddet og arbejdet noget med det, men det vil ikke rigtig lykkedes...

Håber lige der er en venlig sjæl der kan hjælpe.
Avatar billede donlup Nybegynder
25. januar 2004 - 08:55 #1
du kan roligt dele dem på lokaltnettet, routeren skiller jo internet og lokalnet i to.
Avatar billede -bom- Nybegynder
25. januar 2004 - 10:04 #2
Lad de 2 computer være i samme workgroup.
Start stifinder --> funktioner --> mappe indstillinger --> vis --> forsøg med at slå simple fil deling Til/fra
Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 12:11 #3
1. Skal jeg have to netkort i hver pc eller er det nødvendigt?

Hvis jeg nu går ind under netværksforbindelser på PC.1, står der en der hedder InternetGateway, og en lan der har fået tildelt en ip : 192.168.0.106

og på PC.2 står der det samme bortset fra ip'en hedder : 192.168.0.107. Burde de to maskiner så ikke kunne se hinanden ?
Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 12:15 #4
hvis jeg ping'er den anden pc får jeg bare timeout?
Avatar billede nightraven Nybegynder
25. januar 2004 - 13:40 #5
Jeg fandt løsningen via manualen.