Avatar billede mybbe74 Mester
31. januar 2004 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Simpelt Alpha-funktion fungere ikke i swf-fil?

Jeg har lavet en flash hvor jeg sænker Alpha-værdien i noget tekst. Dette kan ses i Flash, men bare ikke i den gemte swf-fil?

Jeg har både forsøgt at gemme den ved at "save", "publish preview" og ved "export movie". Flashen virker fint, men Alpha-værdien ignoreres/fungere ikke i swf-filen?

Hvad er galt?
Avatar billede molok Nybegynder
31. januar 2004 - 09:46 #1
Jeg har selv oplevet at nogle ting fungerer en smule anderledes i Flash MX, hvis det er denne version du arbejder i. Har du prøvet at bryde teksten op, så den opfattes som et grafikelement ?

Eller...

Mange gange kan det være en ret tung affære at alle alpha tweens på tekst, og det er derfor en god idé at bruge color funktionn istedet for. Hvis du arbejder på en ensfarvet baggrund vil det under alle omstændigheder fungere på samme måde, men være mindre krævende for de maskiner der skal afvikle filen.

Mvh.
MoLOk
Avatar billede mybbe74 Mester
31. januar 2004 - 10:39 #2
Jeg bruger Flash MX og benytter color funktionen med forskellig farvet baggrund.

Filen ligger på adressen: http://www.martin-design.dk/flash/change_01.fla , hvis du havde lyst til at se hvad fejlen kan være??
Avatar billede molok Nybegynder
31. januar 2004 - 12:05 #3
Kan ikke finde filen på url'en :o(
Avatar billede molok Nybegynder
31. januar 2004 - 12:05 #4
ups... nu var den der :S
Avatar billede molok Nybegynder
31. januar 2004 - 12:10 #5
Fandt fejlen... :D

Du er kommet til at sætte teksten til at være dynamisk... Så kan man ikke alfatweene den. Den skal være statisk. Så gå bare ind i dine to mC's og lav teksten "static" istedet for "dynamic" ;O)
Avatar billede mybbe74 Mester
31. januar 2004 - 12:24 #6
Så er den i vinkel. Tak for hjælpen :)
Avatar billede molok Nybegynder
31. januar 2004 - 12:28 #7
Det var da så lidt ;o)