Avatar billede sixer Nybegynder
01. februar 2004 - 14:08 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Problemer med min ene harddisk

Hej.

jeg har 2 harddiske, en på 1,6 GB og en på 40 GB, den på 40 GB er gået mindre i stykker (I kan læse her hvad der er galt: http://www.eksperten.dk/spm/458225)

Jeg har nu den harddisk som er på 1,6 sat til master og OS, men der er også OS på den anden med den er defekt og den er sat til slave, men når jeg sætter dem begge til så går den harddisk som er på 40 GB ind og overtager systemet... Hvordan gør jeg så den ikke gør det?

På forhånd tak

Sixer
Avatar billede dbi Nybegynder
01. februar 2004 - 14:24 #1
Jeg har haft samme problem og det viste sig at bundkortet ikke fungerede optimalt så hvis du stadig har garanti på din computer kan jeg anbefale at du går ned til din forhandler med den
Avatar billede sixer Nybegynder
01. februar 2004 - 14:29 #2
Jamen det er kun med den HDD på 40 GB jeg ikke kan med, kan godt med alle andre, så tror ikke det er mit bundkort, men skal ikke kunne sige det:)
Avatar billede dach Nybegynder
01. februar 2004 - 14:30 #3
Det er ikke nok at sætte dem op fysisk, som master slave. Du skal garanteret ind i din BIOS opsætning og vælge hvilken BOOT-device du vil anvende. Det er så her du skal vælge den lille HD
Avatar billede sixer Nybegynder
01. februar 2004 - 14:46 #4
okay... ved du hvad de skal sår til? HDD-0 eller HDD-1 eller skal jeg bare prøve mig frem
Avatar billede zenze Nybegynder
01. februar 2004 - 14:59 #5
Check lige alt igennem:
IDEKABEL: Er det et 80-conductor 40-pins UATA-kabel? - Sidder master for enden af kablet? - Vender stikkene rigtigt og er de trykket helt i bund?
POWERKABEL: Er også det trykket helt i bund?
HARDDISK: Sidder jumperne rigtigt både på HD og CD-ROM/brænder. - Er der bøjede/knækkede pins på IDE-stikket?
Avatar billede sixer Nybegynder
01. februar 2004 - 15:25 #6
Jeg har lige fået startet min computer op hvor den på 40 GB er sat til, men jeg kan kun se den i BIOS. Kan ikek se den andre steder
Avatar billede sixer Nybegynder
01. februar 2004 - 15:59 #7
zenze> Alt det som du skrev er tjekket igennem
Avatar billede sixer Nybegynder
12. februar 2004 - 10:25 #8
Min
Avatar billede sixer Nybegynder
12. februar 2004 - 10:28 #9
min hdd er gået i stykker, får denne fejl: Disklæsningsfejl. så har sagt til mig selv at den er defekt og jeg har fundet en anden hdd...