Avatar billede spunk13 Nybegynder
01. februar 2004 - 20:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fra text til billede

Da jeg ikke har mulighed for at uploade billeder via ftp, har jeg tænkt mig at åbne billedfilen med notepad, copy/paste indholdet til et textarea, og smække dataen ind i en billedfil.
Jeg er dog stødt på det problem at texten jeg sender, bliver trimmet. Dvs at flere whitespaces bliver konverteret til et.

Så vidt jeg kan se lige nu og her, så er det den eneste forskel på den originale text, og den der bliver spyttet ud. Nogen der har erfaring med det, eller en løsning?

Min kode til at smide texten ind, ser således ud:

<html>
<head>
</head>
<body bgcolor="#000000">
<?php
$filecontents = $_POST['filedata'];
$dir = $_GET['dir'];

if (file_exists($dir."/".$_GET['filename'])) {
$newfilename2 = explode(".", $_GET['filename']);
$newfilename = $newfilename2[0]."2.".$newfilename2[1];
} else {
$newfilename = $_GET['filename'];
}

if (copy($dir."/".$_GET['filename'],$dir."/".$newfilename)) {
unlink($dir."/".$newfilename);
copy($dir."/"."copyfile",$dir."/".$_GET['filename']);
}

if (isset($_GET['filename']) && !isset($_POST['fnameForm'])) {
if (!$fhandle = fopen($dir."/".$_GET['filename'], 'a+')) {
echo "<table border='0' align='center'><tr><td><font color='darkred'>Kunne ikke få læse- og skriverettigheder til ".$_GET['filename']."</font></td></tr></table>";
}

if (!fwrite($fhandle, stripslashes($filecontents))) {
echo "fejl";
} else {
echo "<script type='text/javascript'>

document.location.href='filesystem.php';

</script>";
}

?>
</body>
</html>

Ved godt at jeg gemmer indholdet på en mærkelig måde, men jeg kunne ikke lige få fwrite til at overskrive det eksisterende. Det virker fint, så det behøver ikke rettes.
Avatar billede spunk13 Nybegynder
01. februar 2004 - 20:59 #1
Det ser åbenbart ud til at det ikke er så simpelt alligevel. Omdøber jeg en gif fil til txt, åbner txt filen, trykker gem uden at ændre, omdøber txt filen til gif, så virker gif filen ikke. Der er vel noget charset-halløjsa til? :/
Avatar billede spunk13 Nybegynder
01. februar 2004 - 21:00 #2
*er=skal
Avatar billede spunk13 Nybegynder
01. februar 2004 - 21:58 #3
Glem det, jeg tænkte mig ikke lige om - almindelig upload via form foregår jo ikke via ftp. :)