Avatar billede Slawomir Seniormester
05. februar 2004 - 01:35 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

.swf ind i et .htm dok. som baggrund

hej igen

jeg sidder lige og tænker på om man kan smide et .swf-fil som baggrund i et .htm dok?

hvis ja, hvordan?

// burgerking
Avatar billede ricky Nybegynder
05. februar 2004 - 01:44 #1
hvad bruger du til at lave .swf filen med ?
Avatar billede Slawomir Seniormester
05. februar 2004 - 01:48 #2
bruger flash
Avatar billede ricky Nybegynder
05. februar 2004 - 01:53 #3
hmm.. jeg skal lige høre.. mener du som baggrund eller 'bare' få den vist i et html-dok. ?
Avatar billede ricky Nybegynder
05. februar 2004 - 01:55 #4
du mener jo nok baggrund når du skriver det :)

- har aldrig prøvet - men layers ?
Avatar billede Slawomir Seniormester
05. februar 2004 - 01:59 #5
har heller ikke prøvet, ved heller ikke om det kan lade sig at gøre, man det kunne være lidt sjovt at prøve, så vil man også have det perfekte bg hele tiden,
ellers så er jeg helt gal på :-)

hvad tænker du på med layers? hvordan?
Avatar billede ricky Nybegynder
05. februar 2004 - 02:07 #6
jeg kender stort set intet til layers udover at skulle give mulighed for flere lag på en side.. (ligesom et billede i photoshop/paintshop m.v.)
Avatar billede ricky Nybegynder
05. februar 2004 - 02:13 #7
årh hvor er du irriterende ;) nu sidder jeg og 'spilder' min tid på det her..

skvattede lige over denne her.. så det ser ud som om at det kan lade sig gøre..
http://forums.devshed.com/archive/38/2002/12/2/48366

- så er det jo bare lige hvordan ?
Avatar billede Slawomir Seniormester
05. februar 2004 - 02:58 #8
sorry :-(

jeg har desværre ikke DW :-( tænkte på om det kunne lade sig gøre i FP

det er ikke så meget at sætte den ind, man at sætte den ind som BG, synes jeg er problemmet

<html>
<head>
<meta http-equiv=Content-Type content="text/html;  charset=">
<title>cool</title>
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<!-- URL's used in the movie-->
<!-- text used in the movie-->
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="100%" HEIGHT="100%" id="cool" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="cool.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF> <embed src="index.swf" quality="high" bgcolor="#FFFFFF" WIDTH="550" HEIGHT="400" NAME="index" ALIGN TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">
</object>
</body>
</html>

jeg håber at der er nogen der kan hjælpe

// burgerking
Avatar billede ricky Nybegynder
05. februar 2004 - 03:31 #9
næh.. men man kan også lave layers i Frontpage o.a.

nåh - men nu må jeg vist hellere se at komme i seng! go'nat!
Avatar billede claus_jac Nybegynder
13. februar 2004 - 15:34 #10
Personligt uden at tjekke ville jeg mene nej!!!

Hvorfor. Jo som du selv skriver skal du indsætte et object med en masse parametre og det kan man så vidt jeg ved ikke bare smide ind i i body tag'et Det ville i hvert fald ikke validere. Det de gør i forummet (devshed) er at lave en "fake" baggrund. ved hjælp af lag. De lægger simpelthen flashen ind i et layer med z-order="1" og alt andet med z-order="x" så kan det lade sig gøre og validerer. Men som du ønsker, kan det ikke lade sig gøre. Det er ligegyldigt om det er frontpage eller DW. blot du kan administrere lag.
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. marts 2004 - 18:05 #11
lukker