Avatar billede wilde Nybegynder
08. februar 2004 - 18:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 brugere til1 cpu?

Jeg vil gerne leje et væreæse ud i min lejlighed.
Hende der flytter ind har også sin egen computer.

Jeg har ADSL gennem TDC, med en router, fordi jeg har et erhvervsabonnement.
men jeg har lukket mit firma i en periode, og vil gerne have et almindeligt abonnement hos dem, da det er billigere og inkl. moms osv.

Men kan den nye lejer bruge min forbindelse på hendes computer på en eller anden måde???
Også selvom jeg ikke har en router?
Eller skal jeg beholde routren?

Og hvordan gør i begge tilfølde så hun kan komme til at koble sig på min???

Og vil skulle gerne kunne komme på samtidigt.. er det muligt???
Avatar billede chalde Seniormester
08. februar 2004 - 20:18 #1
Du kan gøre det med switch. Koster 1-200kr for en udemærket switch.
Du sørger bare for at få 2 stk dynamiske ip´er. (er der som standard i tdc´s alm abonnementer)
Evt kan du smide et ekstra netkort i din, og så dele forbindelsen gennem din computer. Ulempen er så, at din hele tiden skal stå tændt.
Men det nemmeste er klart en switch.
Avatar billede chalde Seniormester
08. februar 2004 - 20:20 #2
Og opstinllingen:
adslmodem->switch->netkabel til hver af jeres computere.
Avatar billede chalde Seniormester
08. februar 2004 - 20:23 #3
Og her kan du finde en billig switch:
http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=68
Avatar billede wilde Nybegynder
08. februar 2004 - 20:49 #4
ok, og det er så uden router???
Avatar billede chalde Seniormester
08. februar 2004 - 21:30 #5
Jeps.
Avatar billede wilde Nybegynder
08. februar 2004 - 21:31 #6
ok...tusind tak for hjælpen.
Dejligt at jeg ikke behøver den router..
Avatar billede chalde Seniormester
08. februar 2004 - 21:32 #7
Det var så lidt :-)
Personligt gider jeg ikke smide penge efter en router, da jeg klarer mig fint med switch.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. februar 2004 - 02:15 #8
Hvis man er lige glad med sikkerheden, så tag bare en switch, men eller som min. en router.
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2004 - 08:49 #9
hartnet.dk -> Hvad mener du? Ja mange routere har indbygget pakkefiltrering og firewall, men jeg har endnu ikke haft en hacker inde hos mig. Jeg klarer mig fint med min software firewall. Hvilket selvfølgelig er et must hvis man ikke har en hardware firewall.
Jeg er skam på ingen måde ligeglad med sikkerheden.
Avatar billede hartnet.dk Nybegynder
11. februar 2004 - 10:02 #10
Det vil jeg så også give dig ret i.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester