Trykker F5 for at compile og så får jeg build errors og en fejl besked om "fatal error C1010: unexpected end of file while looking for precompiled header directive".
Så problemet lader til at være include statement. Det projekt jeg har oprettet er iøvrigt et "Win32 console project".
Så hvad jeg gerne vil vide er, hvorfor æder VS.NET linjen #include "stdafx.h" men ikke #include <iostream> ? Og hvordan får jeg det til at æde den rigtige ANSI/ISO måde at gøre det på (#include <iostream>)?
Hmm du har sørme ret. Problemet er egentlig løst.. men nu kan jeg se at indholdet af stdafx.h er:
// stdafx.h : include file for standard system include files, // or project specific include files that are used frequently, but // are changed infrequently //
#pragma once
#include <iostream> #include <tchar.h>
// TODO: reference additional headers your program requires here
Det virker da ret åndssvagt at det er sat i en separat fil. Ved du tilfældigvis hvorfor de har gjort det?
Jeg mener at tricket er at stdafx.h compileres således at man kan include noget binært i.s.f. at skal include et hav af text filer og parse dem med deraf følgende hurtigere compilering.
Men jeg har heller aldrig været glad for stdafx.h !
Jeg har brugt Borland cpp builder indtil nu så det her er helt nyt for mig. ok, hvis du gider at lave et svar så vil jeg gerne lukke spørgsmålet. Og mange tak for hjælpen.
Ja det ser sådan ud. Helt konkret har jeg brugt Borland C++ BuilderX 1.0. Der kan man bruge en GNU toolchain i via MinGW og samtidig også Intels c++ compiler så den har sine fordele.. Den kan til gengæld ikke håndtere managed .net c++ som egentlig var det jeg skulle til at kigge på så snart jeg har vænnet mig til vs.net's særheder.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.