Avatar billede lefre Nybegynder
09. februar 2004 - 19:51 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Nyt bundkort til Athlon XP

Jeg er på udkig efter et nyt bundkort til min athlon XP 1700+ men er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge.

Jeg regner med at spendere omkr. 600-700 kr.

Mine ønsker:
____________

Skal kunne køre med min en 3000+

Helst SATA (vil gerne være fremtidssikret)

Helst passiv køler på chipsettet

Helst 2 interne USB-headere (så der kan tilsluttes 4 stik foran)

Bundkortet må max. være 23,5 cm. bredt (der er ikke så meget plads i mit kabinet)

Skal være kvalitet. Jeg har tænkt på at købe MSI, Asus eller Abit. Hvad er bedst? Andet der kan anbefales? (Vil ikke have ECS ell. lignende. HAR prøvet det...)

Stabilitet er vigtigere end hastighed. Jeg skal ikke spille de vildeste spil, men vil gerne have en god all-round maskine.
Jeg regner ikke med at skulle overclocke.

Jeg ville først have købt Asus A7V600, men fandt så ud af at den er for bred til mit kabinet.

Har så kigget på MSI KT6 Delta-LSR (665 kr.)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=42615
og
ABIT KV7 (648 kr.)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39456
Desværre har de begge blæser.

Jeg overvejer også at købe MSI KT6 Delta-FIS2R i stedet,
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40237
da den er under 100 kr. dyrere end KT6 Delta-LSR og har gigabit lan, firewire og Promise IDE controller.

MSI KT6 Delta har fået ret gode anmeldelser, men har kun 1 intern USB-header. (Det kan jeg nok godt leve med, det er værre med blæseren...)

MSI er også kommet med KT6V, som vist er en value-udgave. Det opfylder sådan set mine ønsker: passiv køling, 2 USB-headere og SATA. Men jeg er i tvivl om det er et godt bundkort. Desuden kan jeg ikke finde nogen steder i DK som sælger det.
Nogen der ved hvor det kan købes?

Hvad vil I anbefale?
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 20:09 #2
Bare lige vær klar over SATA ikke altid ER SATA *S*
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 20:10 #3
http://www.eksperten.dk/spm/460981

vi havde en snak her!
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 20:10 #4
akk sorry ikke alle kort er  til AMD :))
Avatar billede zhark Nybegynder
09. februar 2004 - 20:14 #6
Skal du have et micro ATX eller hvad?
Jeg vil ellers anbefale A7V600 (har det selv) - kan ikke forstå det du skriver om at det er for bred idet det er std ATX - som de øvrige mobo du nævner, så må de jo også være for brede ik'?
Avatar billede lefre Nybegynder
09. februar 2004 - 20:22 #7
Nej, det skal være ATX, men ikke alle ATX-bundkort er lige store. Jeg har et codegen kabinet der er lidt mindre i dybden end de fleste. Hvis bundkortet er bredere end 23,5 cm. kan cd-drevene ikke skubbes helt i bund. A7V600 er 24,5 cm. De andre bundkort jeg har kigget på er mindre. MSI KT6 Delta er 23,5 og Abit'en er endnu mindre.
Avatar billede ird Praktikant
09. februar 2004 - 20:38 #8
Abit er altid et godt valg!

Et meget godt kort hvis du vil clocke det
Avatar billede lefre Nybegynder
09. februar 2004 - 20:50 #9
Men som jeg skrev vil jeg ikke clocke det. Jeg vil hellere have et uden blæser, hvis det kan lade sig gøre, da jeg går efter at have så lydløs en PC som muligt.
Avatar billede zhark Nybegynder
09. februar 2004 - 21:41 #10
Jeg synes nok lige det med målene gør det lidt vanskelig, de er da ikke lige sådan at støve op :)
Avatar billede ird Praktikant
10. februar 2004 - 10:38 #11
har du tjekket dem jeg smed
Avatar billede lefre Nybegynder
10. februar 2004 - 15:53 #12
Ja, jeg har kigget på dem, men de er desværre alle 24,5 cm. så de er for brede.
Træls med det kabinet...
Så reelt har jeg nok valget mellem de 3 jeg først havde kigget på.
MSI KT6 Delta-LSR (665 kr.)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=42615
ABIT KV7 (648 kr.)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=39456
MSI KT6 Delta-FIS2R (754 kr.)
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40237
Hvad synes I om dem?
Avatar billede zhark Nybegynder
11. februar 2004 - 17:21 #13
De mobo er jo alle baseret på KT600 chipset og stort set ens, Jeg har også tillid til dem, men umiddlbart synes jeg ikke at kunne finde mere end 2 USB på Abit? men 6 på det første MSI - jeg har ikke hørt noget dårligt om hverken MSI eller Abit!
Er dit kabinet - og - PSU OK ville jeg naturligvis beholde det, så den ting har du sikkert styr på :)
Avatar billede zhark Nybegynder
11. februar 2004 - 17:23 #14
Det er sku træls med experten har problemer med mails, det er svært at følge med i trådenen.