Avatar billede admin Novice
17. februar 2004 - 09:29 Der er 12 kommentarer

<div> opfører sig ikke ordentligt; eller er det mig?

"Sagt om Eksperten" boksen her på Eksperten er sat til at bryde teksten hvis den er længere end 145px, men det virker ikke i IE. Kan i se hvad der er galt?
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 09:39 #1
hvad er koden?
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 09:41 #2
hvis du bruger max-width er det årsagen. Denne egenskab er ikke understøttet af IE. I stedet må I lave en div med bestemt width, evt. kun for IE
Avatar billede admin Novice
17. februar 2004 - 09:57 #3
klik der -> http://www.eksperten.dk/ og view source.
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 10:09 #4
Fra jeres stylesheet:

#statement {
    width: 145px;
    white-space: normal;
}

Hvad sker der hvis I udelader white-space?
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 10:18 #5
og så har i en div med class="box_content" uden om statement div'en. Den (box_content) har flg. style:

.box_content {
    width: 100%;
    padding: 3px;
    overflow: hidden;
    white-space: nowrap;
    font-size: 8pt;
    color: #000000;
}

Så der er odsætning mellem white-space:nowrap i box_content og white-space:normal i statement. Hvorfor har I nowrap i box_content. Det vil jo netop lade linjen fortsætte uden at bryde den.
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 10:19 #6
odsætning=="modsætninge"
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 10:23 #7
I Mozilla sker der så det at stylene for statement får forrang for styles for box_content, hvor IE ikke kan håndtere den modsætning men lader statement arve styles fra box_content uden om. I må undlade at bruge klassen box_content om div'en uden om statement, og så lave en særlig id med egne styles for den hvor nowrap er fjernet
Avatar billede admin Novice
17. februar 2004 - 16:05 #8
hver box er standard. normalt skal den ikke wrappe, kun i få tilfælde.
er der ikke andre løsninger?
eller er det en IE bug?
Avatar billede admin Novice
17. februar 2004 - 16:06 #9
det skulle ikke have været et svar :) gammel vane...
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 16:45 #10
hvad mener du med at begge boxe er standard? problemet er vel at white-space er sat til nowrap i jeres box_content class. Det er jo også rigtig nok f.eks. til de andre bokse (Artikler, Spørgsmål, Nyheder osv.) hvor teksten netop bare skal forsvinde ud over hvad der kan stå på én linje (dvs. ingen wrap). Men på netop statement boxen skal linjen brydes så hele statementet kan stå der. Derfor må I lave jeres styles for den omgivende box uden nowrap i dette tilfælde. Kan du se hvad jeg mener?
Avatar billede admin Novice
17. februar 2004 - 17:04 #11
yep, men er det den eneste mulighed?
Avatar billede mik789 Nybegynder
17. februar 2004 - 17:15 #12
Normalt siger man jo at Gecko browserne (Netscape og Mozilla) følger standarderne mere korrekt end IE. Så når IE ikke kan finde ud af at bryde linjen med den kode I har nu, er det nok fordi IE fortolker CSS forkert (den burde prioritere #statement frem for .box_content). Men det kan vi jo ikke rigtig gøre noget ved. Jeg ved ikke hvordan i laver browserspecifik kode, men jeg selv ville lægge noget php ind i stylesheetet der korrigerede så IE fik de styles der skulle til der, og resten kører med det som det er.