Avatar billede nordania Praktikant
19. februar 2004 - 13:44 Der er 11 kommentarer

Driver til lydkort

Er der nogen der ved hvor jeg finder driver til mit lydkort.
Lydkortet er "OPTi Audio 16", og mit styresystem er win2000
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2004 - 13:48 #1
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2004 - 13:49 #2
Hvis linket ikke funker, er login drivers og pass all

www.driverguide.com
Avatar billede nordania Praktikant
19. februar 2004 - 13:59 #3
når jeg downloader filen hvor skal jeg gemme den for at gøre det rigtig
Avatar billede hub Nybegynder
19. februar 2004 - 14:02 #4
Det er en zipfil og du kan udpakke den til et temp bibliotek på harddisken. Når du har gjort det, skal du åbne enhedshåndtering og vælge driverdetaljer-opdater driver eller geninstaller hedder det vist i 2000. Peg på den mappe hvor de udpakkede filer ligger
Avatar billede nordania Praktikant
19. februar 2004 - 14:36 #5
jeg kan ikke rigtig få det til at fungere. Da jeg downloadede filen gemte jeg den bare på skrivebordet, og derefter udpakkede den med winzip. Så ligger den nu i unzipped på C:
Men når jeg beder maskinen lede efter drivers, finder den intet
Avatar billede hcma Novice
19. februar 2004 - 15:19 #6
Opret en ny tom mappe.  Udpak det hele deri, og peg så på den mappe.
Avatar billede nordania Praktikant
19. februar 2004 - 15:37 #7
nej, den vil ikke bruge denne driver
Avatar billede hcma Novice
19. februar 2004 - 15:49 #8
så prøv at downloade dette program:  http://www.aida32.hu/aida-download.php
Kan fortælle dig alt om din hardware m.m. og desuden er der ofte direkte links til driverupdates
Avatar billede c-holst Novice
20. februar 2004 - 09:05 #9
tror du med fordel kan bruge noget fra denne liste. Prøv at kigge lidt på den, og sammenhold evt med oplysningerne fra aida.
evt kan du pille kortet ud og finde nogle serienumre som du så kan genfinde på den liste jeg har lagt til dig
http://www.soundcard-drivers.com/companies/765.htm?acd=3&rvd=5&thx=9&bng=7&o=7
Avatar billede c-holst Novice
20. februar 2004 - 10:27 #10
glemte lige at sige, at når man roder med kort/drivere, kan det være en god ide, at slette kortet i enhedshåndteringen, og også slette evt. tilhørende programmer i tilføj fjern...

så genstarte, og lade den finde kortet og henvise til driveren

har det for øvrigt virket før.

evt kan man også prøve en anden ledig pciport, men det burde ikke have noget at sige, omend det før har hjulpet folk, især med netkortproblemer
Avatar billede c-holst Novice
08. marts 2004 - 23:39 #11
Hvordan går det så?

Håber du har fået det til at køre

carsten