Avatar billede wilde Nybegynder
23. februar 2004 - 10:31 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

MB takseret forbindelse?

Jeg har fået den billigste ADSL løsning, som går ud på at man betaler en bestemt pris pr. mdr. og derefter pr. MB man downloader.
Men er det nu også så billigt som det lyder?

Bruger man mange MB på f.eks at være her på eksperten.dk?
Eller hvad når man henter billeder eller spiller online spil, som f.eks counter strike eller desert combat?

Er der noget man kan bruge computeren online til uden at den henter MB??

Og hvordan finder man ud af hvor meget MB man downloader, ved de forskellige ting man laver?
Avatar billede frewald Nybegynder
23. februar 2004 - 10:34 #1
Hvilket os bruger du?
Og nej du kan ikke være online uden at downloade/uploade data.
Avatar billede wilde Nybegynder
23. februar 2004 - 10:47 #2
os? jeg bruger windows xp homeedition.
Avatar billede martinowitz Nybegynder
23. februar 2004 - 10:52 #3
Du kan ikke bruge din computer online uden at der bliver hentet/sendt data.

Der, hvor du bruger din adsl-linje mest er, når du downloader programmer m.v.

Hvilken udbyder har du ?? Og har du ikke mulighed for at se, hvor meget du har brugt ??

Vi har TDC på mit arbejde, og der har vi mulighed for at checke, hvor meget data der er hentet ned (Dette aflæses via vores router/firewall). Du har muligvis også en router stående ??

/Martin
Avatar billede wilde Nybegynder
23. februar 2004 - 10:55 #4
Jeg har også TDC men jeg har et privat abonnement uden router. Det er et almindeligt speedstrem modem.
Avatar billede sharkman Nybegynder
23. februar 2004 - 10:56 #5
Her er et lille uddrag fra Tele Danmarks vejledning:
Hvis du surfer på 10 websites, svarer det til ca. 1 MB
Hvis du spiller online i 1 time svarer det til mellem 3 og 18 MB
Hvis du sender/henter 75 - 100 mails svarer det til ca. 1 MB

F.eks downloadede jeg i dag opdateringer til min XP og min ZoneAlarm - i alt 9 MB!
Avatar billede frewald Nybegynder
23. februar 2004 - 10:58 #6
Er dit speedstream modem forbundet via et netværkskabel eller via USB?
Avatar billede wilde Nybegynder
23. februar 2004 - 10:59 #7
Najs sharkman:-) Hvor fandt du det henne?
Det vil jeg da lige se nærmere på...
Avatar billede wilde Nybegynder
23. februar 2004 - 11:00 #8
Hov jeg så slet ikke dit indlæg frewald...
Jeg vil tro det er et netværkskabel...?
Avatar billede frewald Nybegynder
23. februar 2004 - 11:05 #9
Så kan du gå i kontrol-panel (under start-menuen). Derinde skal du vælge netværksindstillinger (eller noget i den stil). Det vil dit netværkskort så dukke op - typisk hedder det 'lan'. Dobbeltklik på det, og du vil kunne se lidt forskellig info om dit kort og forbindelse - bl.a. hvor meget data der er sendt og modtaget. Så hvis du ikke har andre computere på netværket, viser den hvor meget data du har modtaget og sendt.
Men jeg er nu ret sikker på at TDC har en side hvor du kan se dit forbrug når man har den type adsl forbindelse
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester