26. februar 2004 - 15:49Der er
11 kommentarer og 2 løsninger
Router på ADSL fra Tiscali
Jeg har et spørgsmål til jer eksperter.. kan jeg sætte en router på mit ADSL fra Tiscali? I telefon support siger de at jeg ikke kan, men i mail support siger de på en måde at jeg kan, hvis jeg lejer en router hos dem, og det kan man kun med ADSL Plus, og jeg har almindeligt ADSL.
Help me.. vil gerne kunne have mere end en comp på nettet ad gangen, uden at det skal køre igennem en comp og så ud i en switch, er ret bøvlet i længden.
det kan du ikke uden du får skiftet dit modem fra tiscali! så det er rigtigt det de skriver! for så skifter det modemmet ud med et som har en indbygget router! og hvis du ikke vil have adsl plus, så er den eneste mulighed at lade det køre igennem en comp.
Du kan bruge router på ALLE internet forbindelser som bliver tilsluttet via ethernet. Modemmet kan ikke se forskel på om der er tilsluttet en PC eller en router. WAN porten skal blot opsættes til DHCP. Så virker det !!
kan man så også koble mere end en comp på routeren, for på Tiscalis hp står der man skal betale 500 dask for at få en extra IP, pga et eller andet European IP Service eller sån, og det har jeg ikke lyst til.
De fleste routeres standardindstilling er DHCP på både WAN og LAN -siden. Du skal sandsynligvis bruge et krydset kabel fra modem til router, og måske en switch hvis den ikke er indbygget i routeren. Ellers er det bare at slutte det til.
tak for hjælpen.. har ikke lige kunne skaffe en router til låns, for jeg gider ikke bruge 400kr på en router hvis den ikke virker.. smid lige et svar spuncut
Det virker ....tro mig... ;o) en router er ikke anderledes end en PC med to netkort.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.