Avatar billede cem Nybegynder
28. februar 2004 - 20:35 Der er 1 løsning

direct x og C++

Hvor mye bør jeg kunne før jeg prøver å gå over på direct x????
Avatar billede jpk Nybegynder
29. februar 2004 - 01:18 #1
DirectX anvendes hovedsaglig på Windows og xBox, men du vil antageligt bruge det under Windows..?
I så fald:

1) Du bør, som minimum, kunne forstå grundlæggende Windows programmering (event loop/message handling)

2) DirectX er implementeret som COM-objekter, så det er nødvendigt at have kendskab hertil

3) Hvis du vil lave avanceret grafik og/eller 3D-grafik, skal du have kendskab til vektorgeometri, da det er basen for al 3D (og noget 2D) grafik.

4) Der er selvfølgelig mange andre begreber du skal kende, såsom dobbel/trippel-buffering, z/w-buffer, lightning etc...

Alt i alt en stor mundfuld!
DirectX er ikke et begynderemne og det kræver meget at lære alle disse begreber.
Den absolut bedste fremgangsmåde er at finde en god bog.
Hvis du ikke har arbejdet med det før kan du fx vælge "Beginning Direct3D Game Programming" ISBN: 0-7615-3191-2.
Den starter helt fra bunden og ligger sig tæt op ad eksemplerne i DX SDK'en.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester