Avatar billede lemon Nybegynder
01. marts 2004 - 15:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

DirectX - Rotation og lokation

DirectX 9.0 (Managed)

Hvordan kombinerer man to Matrix'er. Jeg har en Matrix.RotationYawPitchRoll for rotation og en Matrix.Translation for pladsering, og skal bruge dem begge som Device.Transformation.World.

Man man kombinere to (eller flere) matricer i een eller hvad gør man?
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 15:19 #1
Du kan bruge D3DXMatrixMultiply
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 15:22 #2
Eller i C#, Multiply metoden på Matrix objektet...
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 15:24 #3
Ex:

Matrix matTrans;
matTrans = Matrix.Translation(0.0f, 0.0f, 3.0f);
matView = Matrix.Multiply(matView, matTrans);
Avatar billede lemon Nybegynder
01. marts 2004 - 15:37 #4
Koder du både i Cpp og C# ?
Avatar billede jpk Nybegynder
01. marts 2004 - 15:42 #5
Nej, kun C++
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester