Avatar billede nicolehodal Nybegynder
01. marts 2004 - 18:37 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

hvordan skriver man 2 tallet i kvadratmeter?

hvordan skriver man 2 tallet når man skal skrive kvadratmeter?
Avatar billede exp Juniormester
01. marts 2004 - 18:37 #1
²
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 18:39 #2
Hvor henne? HTML side, Word dokumnet, hvor?
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
01. marts 2004 - 18:41 #3
i et word dokument.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 18:44 #4
Du kan f.eks. skrive "værelse 50 km2" (uden "") og markere "2". Derefter vælger du menuen Formater > Skrifttype > Sæt kryds i "Hævet" > klik ok.
Du skal bare huske at fjerne krydset i "Hævet" igen, samme sted, efter at du er færdig med det der skal være "hævet"..

Der var vist en nemmere vej, men kan ikke huske den..
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
01. marts 2004 - 18:47 #5
nicolehodal:
(kort metode)

Du skriver eks:
50m2 i et word dokument

Derefter markerer du 2-tallet, og trykker CTRL+D og vælger "Hævet skrift" og trykker "OK"

Så er det ordnet ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 18:49 #6
4us.dk> Det var det samme som jeg skrev, bortset fra at du ikke har skrevet, at man skal slå "Hævet" fra igen :)
Avatar billede mock Nybegynder
01. marts 2004 - 18:49 #7
Hold ALT nede og tryk på 0 1 7 8 på tallene ude til højre på keyboardet..
Avatar billede nicolehodal Nybegynder
01. marts 2004 - 18:50 #8
Tak for hjælpen. Jeg ved ikke om i begge kan få pointet men hvis i kan. så værsgo.
Avatar billede 4us.dk Nybegynder
01. marts 2004 - 18:53 #9
thesurfer: ja, jeg tog bare genvejen. og jeg har ingen problemer med at teksten bagefter et hævet ;)
mock: det er den hurtigst løsning, derefter kommer min løsning, og så thesurfer ;) m²
Avatar billede mock Nybegynder
01. marts 2004 - 18:54 #10
Der fik jeg ikke point.. Du kan holde control nede, og så vælge flere navne ad gangen..

Men det gør ikke noget.. Det vigtigste er at du fik ordnet problemet :)..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 19:02 #11
Du kan også lave en makro..:
1) skriv f.eks. 20 km2
2) marker "2"
3) menuen Funktioner > Makro > Indspil ny makro
4) I "Makronavn" skriver du f.eks. "iAnden"
5) Klik på "hammeren"
6) Under "Kommandoer" vælger du "Makroer", i venstre side
7) Sæt kryds i Hævet (enten via CTRL+D eller menuen)
8) Tryk "pil til højre"-tasten
9) Fjern "Hævet" (enten via CTRL+D eller menuen)
10) Klik på STOP (firkanten)
11) Højreklik på et tomt område på værktøjslinien og vælg "Tilpas"
12) I venstre side scroller du ned indtil du kan se "Makroer", som du så klikker på
13) Fra højreside trækker du "Normal.NewMacros.iAnden", og placerer den i en af værktøjslinierne
14) Højreklik på "knappen" og ændre navnet til "iAnden".
15) Klik på "Luk" i dialogboksen

For at lave "i anden", skal du bare markere 2-tallet og klikke på knappen du har kaldt "iAnden".
Avatar billede kennyb85 Nybegynder
01. marts 2004 - 19:15 #12
du kan også trykke Ctrl++ så hopper couseren op... og tryk det igen så hopper den ned
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. marts 2004 - 21:30 #13
kennyb85> Sejt :)