Avatar billede mock Nybegynder
05. marts 2004 - 11:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Artikel system

Hej..

www.nbainfo.dk vil jeg gerne have lavet et system, så man kan holde styr på artikler.

Det er lidt trist at skulle ændre en side, uploade via ftp osv, når man ved at det sikkert kan laves nemmere med php.

En der kan hjælpe?
Avatar billede tefcke Nybegynder
05. marts 2004 - 12:40 #1
Du laver en side som hiver artikel data ud af databasen og indsætter den i en form. Man kan så ændre i artiklen via formen, og når formen sendes, opdateres databasen med det nye data. Det er sådan set fremgangsmåden.
Hvis du vil have noget mere konkret, f.eks. hjælp med kode, så må du selv frembringe noget kode, så der er noget at arb. vidre med.
Avatar billede mock Nybegynder
05. marts 2004 - 12:43 #2
tefcke..

Må indrømme at jeg er lettere tabt..

Hvilken kode er det du vil have? Jeg er ikke ret meget inde i det med php.. Men fik hjælp til et nyheds system, og synes at det virker nemmere end alm. html, når der skal opdateres :).
Avatar billede flushout Nybegynder
05. marts 2004 - 13:54 #3
Du kan højst sandsynligt genbruge meget af koden fra nyheds-systemet. Det er i princippet det samme du skal bruge. Det du skal gøre er, at oprette en ny tabel i databasen til dine artikler. Når du har gjort det så tag filerne til dit nyhedssystem og lav en kopi. Denne kopi skal du så rette til så den henter og sætter data fra den nye tabel istedet for fra nyheds-tabellen.

Men som tefcke siger, smid noget kode så kan vi se på det.. Du kan evt smide noget kode fra nyhedssystemet, så kan vi hjælpe dig med at rette den til..
Avatar billede mock Nybegynder
05. marts 2004 - 15:54 #4
Jeg har nu fundet noget, som jeg kan bruge..

Kan bare lave en mappe til nyheder, og en til artikler..

Men jeg kan ikke få det til at virke..

Når jeg går ind på www.nbainfo.dk/nynews/ står der "Unknown column 'title' in 'field list'"

Hvor skal jeg ændre det? I config, eller?

Jeg smider lige ekstra point på :)..
Avatar billede mock Nybegynder
11. marts 2004 - 15:49 #5
Lukket.