Avatar billede glofp Nybegynder
07. marts 2004 - 15:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Funktion til indsættelse af Navne

Hej!
dette er et fler delt spørgsmål, men handler alligevel om det samme.
Jag har ialt 3 tabeller, én med 4.743 kundenr. (mine kunder), én med 27.804 kundeNr. + navne (alle kunder), og én med 186 KundeNr. + navne (EDIKunder).

Jeg skulle gerne have sat navne på alle kunder i tabel "MineKunder", og samtidig have sorteres "EDIKunder" fra - dette er 2 søgninger, ja, hvor jeg starter med, at sætte navme på "EDIKunder", og herefter slette dem.

Jeg har tidligere med held benyttet Funktionen HVIS/SLÅOP:
Her er det EDIKunde tabellen jeg benytter som opslagstabel:

=HVIS(A4=0;"";SLÅ.OP($A$4:$A$4743;[BestEDIKunder.xls]Ark1!$A$1:$A$186;[BestEDIKunder.xls]Ark1!$B$1:$B$186))

Men når denne benyttes, får jeg, hvis kunde nr. ikke finde alligevel indsat navn på det KunR som ligger tættest på, istedet for enten Blank, eller #Error

Håber meget, at én af jer har et godt svar/løsning
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2004 - 15:20 #1
Excel er ikke mit område så derfor kun en kommentar. Prøv at se på funktionerne VOPSLAG eller LOPSLAG. Der er det i hver fald muligt, at returnere en post der f.eks svarer nøjagtig til et kundenr.
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2004 - 15:22 #2
Jeg kan sende dig et eksempel på LOPSLAG. Blot læg din e-mail.
Avatar billede glofp Nybegynder
07. marts 2004 - 15:25 #3
Meget gerne, men jeg har keget lidt med netop disse funktioner, men kan ikke helt få det til at virke, men er efterhånden klar til alr.

glofp@fragt.dk
Avatar billede mugs Novice
07. marts 2004 - 15:30 #4
Sendt