Avatar billede lordhead Nybegynder
09. marts 2004 - 16:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg default formatering?

Hej eksperter.

Nu har jeg gået i et stykke tid, og spekuleret over, hvordan jeg selv bestemmer overskrift 1, 2 osv, OG derefter gemmer det, så det er sådan i alle nye dokumenter jeg opretter.
Jeg håber jeg har formuleret mig godt nok, ellers så må i jo bare spørge :o)

/Rune
09. marts 2004 - 16:41 #1
Du åbner skabelonen Normal.dot
Filer->Åbn, filtype: Dokumentskabeloner (*.dot)
Hvis du er i tvivl om, hvor normal.dot gemmes, kan du se under Funktioner->Indstillinger, fanen Filplaceringer

Vælg herefter:
Formater->Typografier, marker Overskrift 1, og klik på knappen Rediger
Klik herefter på knappen Formater, og vælg det ønskede format.

Gentag proceduren for de øvrige typografier, du ønsker at redigere.

Gem herefter skabelonen normal.dot
Avatar billede henrik47 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:46 #2
Du skal bare åbne skabelonen Normal.dot
Filer->Åbn, filtype: Dokumentskabeloner (*.dot)
Hvis du ikke ved hvor normal.dot gemmes, kan du se under Funktioner->Indstillinger, fanen Filplaceringer

Vælg derefter:
Formater->Typografier, marker Overskrift 1, og klik på knappen Rediger
Klik herefter på knappen Formater, og vælg det ønskede format.

Gentag proceduren for de øvrige typografier, du ønsker at redigere.

Nu gemmer du herefter skabelonen normal.dot
Avatar billede lordhead Nybegynder
09. marts 2004 - 16:49 #3
Jeg ved ikke hvad dit forsøg går ud på henrik47, men pointsne går til erikjuul!
Avatar billede lordhead Nybegynder
09. marts 2004 - 16:49 #4
...Og erik, mange tak for hjælpen!
Avatar billede henrik47 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:50 #5
hva mener du?

det er da et 100% selvstændigt svar jeg har skrevet!
Avatar billede lordhead Nybegynder
09. marts 2004 - 16:53 #6
Det ser MEGET ens ud med det første, men du må da undskylde hvis jeg er forkert på den. Desuden var han først og ville alligevel have fået points.
Avatar billede henrik47 Nybegynder
09. marts 2004 - 16:57 #7
jaja der er jo racisme på dette forum!

Tsk! bare fordi jeg er en anden hudfarve skal jeg ikke have point! Skam jer!
Avatar billede lordhead Nybegynder
09. marts 2004 - 17:01 #8
Racisme? Hvad snakker du om menneske!

Jeg er absolut ikke racist hvis du er af den opfattelse, og til en anden gang, så tal bedre. Det er ganske normalt at man acceptere det første brugelige svar, og da især hvis det næste svar er det præcis samme!

Du skal skisme ikke kalde mig for en racist - næste gang bliver du anmeldt!