Avatar billede henrikhka Nybegynder
13. marts 2004 - 10:35 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

internet virker ikke

For ca. 3 måneder siden fik jeg en ADSL forbindelse fra TDC.

Vi havde nogle startproblemer, men fik ellers det hele til at virke.

Nu har vi i mellemtiden bygget lidt om i vores hus, derfor har vi lagt kabler ned i panelerne, så vi bare skal trække et netværkskabel fra væggen til computeren.

Problemet er nu at i det ene af de to værelser hvor vi har computeren stående virker netværket ikke. Vi kan ikke gå på nettet eller spiller over netværket. Det er ikke computeren der er noget galt med da vi har prøvet at bytte computerne ud med hinanden, hvorefter det bare er den anden der ikke virker.

Vi har prøvet at skifte alle kabler , skifte stikkene på kablerne og skifte port i vores switch. Switchen er en 5 ports switch der har fungeret fint i al den tid vi har haft den.

Hvis der er nogle oplysninger i skal have er i velkomne til at spørge løs.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. marts 2004 - 10:43 #1
Har i prøvet at "bare lægge" en "løs" ledning fra A til B ?

Jeg tænker på om de kabler i har i panelerne ligger for tæt op ad noget andet der har stærk udstråling og derfor forstyrrer signalerne
Avatar billede henrikhka Nybegynder
13. marts 2004 - 10:59 #2
Jeg kan ikke se hvad der skulle forstyrre. Vi har for tiden et krydset kabel fra vores switch til vores computer. (Vores swictch mærker selv om et kabel er krydset og tilpasser sig så efter det.) Men pointen er at vi ikke gider have kabler liggende og flyde.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. marts 2004 - 11:11 #3
Har du prøvet med et lige kabel?

Pointen med den løse ledning var jo at finde ud af om der er "hul" i gennem....
Avatar billede henrikhka Nybegynder
13. marts 2004 - 11:18 #4
Altså vi har haft et løst krydset kabel fra vores switch, der var der hul igennem, men når vi så prøver at bruge det kabel vi har liggende i væggen så virker det ikke. Vi har ikke et lige kabel der er langt nok til at nå fra swichen til computeren. Udover det vi har liggende i væggen.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. marts 2004 - 11:32 #5
Har de kabler i væggen meget skarpe knæk?

Hvis de har kan det være derfor....

Kan du lægge dem anderledes?
Avatar billede henrikhka Nybegynder
13. marts 2004 - 11:42 #6
De har faktisk en del skarpe knæk, og det kan godt være derfor. Men jeg ville nu lige høre om der kunne være noget andet galt først.
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. marts 2004 - 11:54 #7
Det er mit bedste bud på hvad der er galt.
Når du har hul igennem med et løst kabel og du ikke har forbindelse med det kabel i væggen med skarpe knæk på, så er det der hunden ligger begravet.....
Prøv om ikke du kan lægge kablet anderledes
Avatar billede henrikhka Nybegynder
13. marts 2004 - 16:41 #8
kan problemet være at kablerne ligger i nærheden af en 220volts stikkontakter, kan det virkelig forstyrre så meget?
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. marts 2004 - 16:57 #9
Det kan sagtens være forklaringen

Så skal du køre med skærmede kabler (STP)
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 12:42 #10
Har du selv samlet stikkene på dine kabler og hvordan ligger lederne i stikkene? (brun, hvid/brun, grøn, hvid/blå osv...)?
Avatar billede henrikhka Nybegynder
25. marts 2004 - 15:22 #11
Jeg har fået det til at virke nu, ved ikke præcis hvad der var galt.