Avatar billede bbrockie Nybegynder
16. marts 2004 - 21:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Har 11Mbps WAN men får kun 1Mbps

Hej folkens
Jeg har en "Linksys Wireless - B" PCI Adapter og en D-Link PCMCIA (begge kører 802.11b). Problemet er bare at jeg kun bliver connected med 1Mbps i stedet for de 11Mbps som kortene burde køre med.

Jeg har tjekket signalstyrken og den er helt i top (svinger mellem 95-98%)

Hvad er det jeg gør galt?
Avatar billede bbrockie Nybegynder
16. marts 2004 - 21:06 #1
ved ikke om det er af betydning; men jeg har lavet en bridge imellem den stationære PC's WLAN/LAN kort
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. marts 2004 - 21:18 #2
Et 11b standard net kører aldrig højrere end 5-6 Mbps i praksis. Dette kan dog sagtens svinge meget, især hvis der er flere på nettet eller sker andet på netværket samtidig. en konstant hastighed på 1 Mbps er dog ikke tilfredsstillende.

Hvor dit problem præcist ligger e svært at sige unde at have adgang til nettet
Avatar billede kenp Novice
16. marts 2004 - 22:35 #3
Det kan jo være at du har fået sat begrænsningen på dit kort at den kun må køre med 1 mbit i stedet for auto.
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
19. marts 2004 - 10:34 #4
Find et sted i din router hvor du kan indstille "Basic-Rates" og "TX-Rates" (eller noget i den retning)...
Det kan være de kun er sat til at understøtte 1 Mbps... Det var sat til 1Mbps som standard hos mig...
\\Ulrik
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2004 - 19:04 #5
ulrik10 er det ikke det jeg skriver!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
19. marts 2004 - 20:18 #6
De er begge to sat til 11mbit :(
Avatar billede kenp Novice
19. marts 2004 - 20:20 #7
har du prøvet at måle hvor hurtigt det går! altså hvor lang tid det tager at flytte en fil på 100 mb fra en computer til en anden via wireless! så akn man jo beregne hastigheden.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
19. marts 2004 - 20:27 #8
Det tog mig godt 20 minuter at overføre en 28mb fil til den bærbare
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
25. marts 2004 - 10:59 #9
->kenp
Nej det var ikke det du skrev, du skrev om indstilingerne i kortet (som kan indstilles i driveren), og jeg om routeren... det jo to forskellige ting ik'?
\\Ulrik
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 12:36 #10
Har du konstant et godt signal, eller ,laver du lige popcorn i din microbølgeovn engang imellem.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
26. marts 2004 - 18:42 #11
ulrik10 og kenp >> Behøver i at lave unødvendig "støj" herinde? - Jeg skal nok finde ud af at se forskel fra jeres spm's hvorefter vedkommende der kan løse problemet vil få de uddelte points - det skulle være nemt nok ikke? ;)

martin.jensen >> Bare jeg havde en microbølgeovn, så kunne jeg bare lave nogle popcorn imens jeg sad og ventede på at mine filoverførsler ville blive færdige *GG*, Nej, spøg til side.. Jeg har hørt noget om at 2.4Ghz frekvensen på netværket kan påvirkes af f.eks en mikroovn; jeg har ingen og der er godt signal på begge PC'ere, så jeg forstår ikke hvad det kan være :(
Avatar billede ulrik10 Nybegynder
29. marts 2004 - 09:45 #12
Mange gange undskyld så...
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. maj 2004 - 15:51 #13
Kan det være at jeg skal indstille "Fragmentation Threshold" og "RTS Threshold" på begge kort, og i så fald hvordan finder jeg de rigtige værdier?
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2004 - 19:57 #14
Faktisk ved at prøve ditg frem!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. maj 2004 - 20:09 #15
Hvis man bare havde at prøve sig frem var der nok ingen mening i at bruge experten, vel? :)

Som nu er står de som følgende
(Desktop PC'en)
Fragmentation Threshold: 2346
RTS Threshold : 2347
(Bærbar)
Fragmentation Threshold: 2432
RTS Threshold:  2432

Problemet er bare at WLAN er totalt nyt for mig, og jeg aner ikke hvad alt betyder
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2004 - 20:14 #16
som udgangspunkt vil jeg sætte dem ens! på både bærbar og trådløs! og i forhold til hvad som står i routeren.

jeg ved på min brors der har vi sat det hele til 0
Avatar billede bbrockie Nybegynder
06. maj 2004 - 20:31 #17
Jeg har ikke nogen router da jeg kører Ad-Hoc. Jeg kan heller ikke sætte dem til 0 da værdien skal være mellem 256 og 2432
Avatar billede kenp Novice
06. maj 2004 - 21:15 #18
start med at sætte dem ens! også afprøv yderkanterne (højst lavest) for at se hvilken af dem som virker bedst!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
07. maj 2004 - 18:17 #19
Jeg fjernede de programmer der kom med hvert WLAN kort og valgte at køre med WindowsXP's egen WLAN Connection hvorefter de øjeblikkeligt kørte med 11mbit. Problemet er nu bare at de efter et stykke tid ender tilbage på 1mbit, selv om signalstyrken er i top :(
Avatar billede kenp Novice
07. maj 2004 - 18:26 #20
hummmm mystisk! jeg beklager jeg har ikke flere bud!
Avatar billede bbrockie Nybegynder
07. juli 2004 - 19:20 #21
Lukker :(