Avatar billede christofferlee Nybegynder
17. marts 2004 - 19:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Høj ping i CS

For et stykke tid siden fik jeg en virus (msblast). Jeg fik den slettet og ved hjælp fra folk herinde fik jeg rettet op på næsten alt det den havde gjordt ved min pc. Det eneste der stadig er galdt er min alt for høje ping i Counter-Strike.
Min forbindelse er 1024/256 og min ping er ofte over 500.

Jeg har:
Ad-aware 6
Norton AntiVirus 2004
Spybot - Search & Destroy
The Cleaner 4
og Windows Registry Repair Pro

De bliver alle opdateret og brugt næsten dagligt for at holde min pc ren og stabil. Det er den også. Ingen virus eller spyware.

Jeg bruger Steam (cs 1.6) og ved Steam > Settings > Internet under "Internet connection speed" står den på "LAN/T1 > 1M".
Jeg har også prøvet "DSL > 768k" men det hjælper ikke.
Flere folk med høj ping i cs fandt ud af at det var fordi "Internet connection speed" stod på "Modem - 14.4k" som de ændrede og det hjalp. Men ikke med mig.

i config.cfg i cstrike mappen står  rate/cl_updaterate/cl_cmdrate på 25000/30/101 Fordi nogen på en server sagde at det var de rigtige tal for mig.
Det har ikke hjulpet at ændre det til det. Før var det 25000/101/101 som heller ikke virkede.

Jeg har brugt HL Toolz og ved "ping tweaks" ved "my upload speed is ... KBits/s" skriver jeg 256 og ved "my download speed is ... KBits/s" skriver jeg 1024. Så sætter den rate til "20000", client rate til "20000", update rate til "45", cmd rate "100", decals til "300" og cmd backups til "2".

Det hjælper ikke at bruge de tal heller.

Jeg har prøvet at formatere min harddisk udelukkende for for at få normal ping igen. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. HJÆLP!
Avatar billede christofferlee Nybegynder
17. marts 2004 - 20:13 #1
Jeg har kørt tptest fra www.internetkvalitetsguide.dk og resultatet blev:

TCP: Afsendelse 201.74 kbit/s
    Modtagelse 799.56 kbit/s

UDP: Afsendelse 278.70 kbit/s
    Modtagelse 1.11 Mbit/s

Båndbredde til rådighed
TCP/UDP: Afsendelse 72.4% Modtagelse 72.0%

Er det normalt til min forbindesle? Eller er der noget helt galt? Hvis jeg går ind på en hjemmeside og downloader en fil derfra henter jeg normalt med ca 100 kb/s som hvist nok er normalt for 1024/256.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
17. marts 2004 - 20:15 #2
Jeg Skal se en film nu så forvent ikke at jeg skriver her igen med det samme resten af aftenen. Jeg plejer normalt at sidde klar ved min pc til at skrive tilbage men kan desvære ik nu.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
18. marts 2004 - 08:59 #3
Nogen der ved jeg skal gøre for at få normal ping igen?
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 20:51 #4
Problemet er løst nu.
Avatar billede christofferlee Nybegynder
31. marts 2004 - 21:04 #5
Lægger et svar for at lukke tråden