Avatar billede crazy_legs Nybegynder
21. marts 2004 - 15:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

computere med hver sin ip (via udbyderen) kan ikke finde hinanden

En af mine venner har et lille netværk der hjemme. Der er 2 computere som er sat til en switch, og internet udefra som er sat i uplink.

Det ser ud til at de 2 computere får hver sin ip fra tdc, så jeg gætter på de har et abonnement med 2 ip adresser. Problemet er at de ikke får en intern ip (192.168.1.x) , så de kan ikke se hinanden på netværket, men de kan godt komme på internet. Hvis jeg så går ind og sætter deres ip'er til ikke at være dynamiske, så kan de godt se hinanden, men de kan ikke komme på internet. Hvis internettet er sat til kan de kun se hinanden hvis jeg skriver deres ip adresser (www.myip.com) altså \\xx.xxx.x.xx , men de kan stadigvæk ikke spille spil.

Hvad kan jeg gøre for at de både kan komme på internet og være i lan på samme tid?
Avatar billede squashguy Nybegynder
21. marts 2004 - 15:20 #1
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
21. marts 2004 - 15:35 #2
hvad er det præcist jeg skal kigge inder derinde?
Avatar billede nmh Nybegynder
21. marts 2004 - 16:17 #3
Når I ikke har en router, men kører med dynamiske IP-adresser med direkte "udsigt" til Internettet kan det være svært at se hinanden.
Løsningen er enten at installere IPX-protokollen eller at anskaffe en router
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 12:25 #4
Prøv lige at se hvad IP adresse og hvilket subnet de to maskiner har fået tildelt. Mange gange ser man at udbyderne tildeler IP adresser der ligger på forskellige subnets. Dette er meget nemmere at styre for dem.
Avatar billede crazy_legs Nybegynder
30. oktober 2004 - 19:11 #5
lukker