Avatar billede iq-n Nybegynder
24. marts 2004 - 17:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværk mellem pc og mac

Jeg får snart en Power Mac G4 og skal have lavet netværk mellem den og min pc, så de kan dele filer og gå på internettet samtidigt. hvad er den nemmeste måde at sætte det op på?

- jeg har et Gb netværkskort i min mac og to (en Gb og en 10/100) i min PC. Så jeg kan vel sætte stofanet til pc'en og sætte mac'en til den, men så kan jeg jo ikke gå på nettet uden PC,en er tændt. Så jeg skal vel bruge en hub eller en switch.

Men hvordan får jeg så dem til at arbejde sammen så de kan dele filer m.m.? (Vi pukler med en iMac og en pc bærbar på arbejde, som vi ikke kan få til at arbejde sammen)

Hvordan får jeg sat dem op? (gerne helt fra bunden netværk er ikke min stærke side)
Avatar billede iq-n Nybegynder
24. marts 2004 - 17:03 #1
Når ja, min pc køre med XP og Mac'en med OSX, og det der er på arbejde køre Mac OS 9.2.2 og Win2000. jeg ville gerne have hjælp til begge
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 17:10 #2
Avatar billede iq-n Nybegynder
24. marts 2004 - 19:58 #3
Programmer skal helst være freeware, da jeg ikke har den store økonomi. jeg har set lidt på PC MacLan og Dave
Avatar billede kenp Novice
24. marts 2004 - 20:44 #4
har du prøvet det som jeg linker til?
Avatar billede iq-n Nybegynder
25. marts 2004 - 07:58 #5
nix, de kan ikke se hinanden, hverken den ene eller anden vej
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2004 - 08:11 #6
ok, jeg har desværre ikke check på mac så jeg beklager jeg ikke kan hjælpe dig videre
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 12:12 #7
Med OS X får du alt det du drømmer om. OS 9.x er noget biks at få kørt sammen med en windows, OS X smider du på nettet går ind i "opret forbindelse til server" og dine windows maskiner popper op. OS X kan også bruge en delt windows printer til at skrive ud fra.

Sidder selv hjemme med 2 stk OS X bærbare, 1 stk stationær PC og 1 linux server. Det spiller fint uden nogle problemer.

Mht OS 9, så se at få opgraderet...
Avatar billede iq-n Nybegynder
30. marts 2004 - 22:24 #8
lukker, da jeg fik en ven til at sætte det op for mig
Avatar billede kenp Novice
30. marts 2004 - 22:27 #9
bare i orden :) men kan du ikke skrive løsningen her så den kan komme andre tilgode?
Avatar billede iq-n Nybegynder
31. marts 2004 - 00:17 #10
Jo, vi blev nød til at ætte en router op, for at begge computere kunne komme på netttet ufhængigt af hinanden. og så blev jeg nød til ay skaffe PC Mac Lan (udemærket program) på arbejde, da der eller ikke var andre udveje.