Avatar billede acixx Nybegynder
25. marts 2004 - 01:27 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan åbner jeg en port i min router?

Jeg vil gerne åbne en port til min router så jeg kan kører i "active mode" i DC++ istedet for "passive mode".

Håber meget der er nogle som kan hjælpe mig.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
25. marts 2004 - 01:48 #1
http://www.eksperten.dk/spm/481647
http://www.eksperten.dk/spm/481648

Du må kun oprette spørgsmålet en gang :o)

§2.1.11 i Ekspertens regler:
"#  oprette samme spørgsmål flere gange. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk."
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede vallemanden Nybegynder
25. marts 2004 - 02:00 #2
jaaa det kommer jo lidt an på hvilken router du køre, normalt er det ikke i en router man åbner porte det er i en firewall, eller selvføjelig combo
Avatar billede inmyworld Nybegynder
25. marts 2004 - 02:45 #3
hvorfor vil du køre i active mode i dc++ det gør ingen forskeld
Avatar billede leif Seniormester
25. marts 2004 - 08:21 #4
Nu bruges DC++ normalt til noget ulovligt ligesom andre P2P programmer.

Til orientering kan jeg fortælle dig inmyworld, jo, det gi'r forskel om du kører Active eller Passive.

Prøv at læs din manual for din router, der skal du lede efter fx. NAT, SUA, Virtual Server eller de kan kalde det noget 4 (Det handler om at forwarde en port til en bestemt maskine). Har du ikke en manual kan den sikkert findes på producentens hjemmeside.
Avatar billede acixx Nybegynder
25. marts 2004 - 17:16 #5
ja det er rigtigt....syntes det gør en forskel at kun køre i passive mode. Du har vist ikke lige så meget adgang som du har i active mode
Avatar billede acixx Nybegynder
25. marts 2004 - 17:18 #6
min norton firewall har accepteret at jeg kørte i active mode før jeg skiftede forbindelse til Cybercity(dvs. også til router. Jeg har en Zyxel router ved ikke lige helt hvad for en!
Avatar billede acixx Nybegynder
25. marts 2004 - 17:20 #7
hvad gør forskellen egentlig om jeg kører i active el passive mode? for hvis det ikke gør den store forskel vil jeg ikke kæmpe videre for at få en port åbnet...
Avatar billede jessien Nybegynder
28. marts 2004 - 07:56 #8
acixx burde du ikke afslutte/fordele point på dine andre åbne spørgsmål før du starter et nyt !!!!!
Avatar billede leif Seniormester
28. marts 2004 - 20:46 #9
Prøv at kig på http://www.zyxel.dk/

Der står helt sikkert på routeren hvilken det er.

Og hvad med at lukke nogen af alle de andre du ikke har afsluttet endnu.

jessien -> Burde du ikke lade være med at ligge et svar når du ikke besvarer hans spm. ???
Avatar billede acixx Nybegynder
28. marts 2004 - 22:38 #10
jwg har også lukket dem el dvs. trykket på krydset i højre hjørne! Er det ikke sådan man lukker dem?
Avatar billede leif Seniormester
29. marts 2004 - 08:22 #11
acixx -> Du skal Acceptere et svar. Hvis der ikke er et brugbart svar eller de kun har lagt kommentarer så lig selv et svar og accepter dette. Accepter kun de svar du kan bruge til noget, kommentarer som jessien ville jeg ikke acceptere.
Avatar billede jessien Nybegynder
30. marts 2004 - 19:22 #12
kære Leif, du må nok forklare acixx  det endnu engang, det lader til at han er lidt tung........
Avatar billede acixx Nybegynder
05. april 2004 - 18:30 #13
tror tilgengæld ikke at du skal regne med nogle point Jessien...du har ikke andet end bitchet i mit forum