Avatar billede ts Nybegynder
25. marts 2004 - 08:47 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Efter en installering af ekstra harddisk virker mit cdrom drev ik

Jeg har et stort problem. Jeg har netop anskaffet mig en ekstra harddisk (SATA) som suplement til min gamle harddisk (IDE). Efter at jeg har installeret den gamle kan winxp og bios ikke finde mit cdrom drev. Jeg har prøvet at sætte cdrom drevet som master og som slave og on cable. Men ingen af delene virker. Det kan ike være cdrom drevet der er i stykker fordi den lyser fint og jeg kan sagtens køre skuffen ind og ud. Er der nogle som kan hjælpe mig? Jeg kan oplyse at mit bundkort er et Soltek.
Avatar billede grandahl Nybegynder
25. marts 2004 - 09:21 #1
prøv at opdater biosen engang det plejer at hjælpe
Avatar billede grandahl Nybegynder
25. marts 2004 - 09:21 #2
et svar skal det værer
Avatar billede grandahl Nybegynder
25. marts 2004 - 09:25 #3
det kan også værer at når du har sat hdd i har den måske overtaget cdromdrevet i biosen prøv at leg lidt med det derinde!
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
25. marts 2004 - 11:50 #4
Start lige med at grave manualen til dit motherboard frem fra støvbunkerne og så se om der ikke står et eller andet klogt mht. at bruge både ide og sata samtidig. Man kan sagtens forestille sig at de to controllere bruge samme adresserum/interrupt.
Avatar billede fromsej Praktikant
25. marts 2004 - 22:05 #5
Det helt banale, tjek lige om IDE stikket har løsnet sig.(Erfaring.*S*)
Avatar billede ts Nybegynder
26. marts 2004 - 15:33 #6
TIL GRANDAHL => Jeg takker for din besvarelse. Du havde ret. Jeg skulle bare sidde og lege lidt med det og flytte lidt rundt på nogle kabler. Jeg kvitterer med nogle point. Værs'så'god.