Avatar billede taketwo Nybegynder
25. marts 2004 - 18:12 Der er 3 kommentarer

Tilslutning af router til router

Hej.
Ved godt overskriften lyder grotesk, men det er situationen så sandelig også.
Jeg arbejder på nogle projekter i Honduras, og fungere som netværksansvarlig på vores kontor.
I honduras har internetudbydere nogle sære ideer om at sætte nogle voldsomme begrænsninger i deres dsl routere, sådan at man kun kan bruge kablet hvis man bruger den bestemte router, og routeren kun giver internet til 1 computer.
Lige nu er min løsning at jeg har sat en freeBSD server op med 2 netkort som jeg så bruger som gateway.
Nu er problemet så at vi har fået endnu et kontor hvor de også skal have en sådan linje, men det er altså ikke så sjovt at købe en computer ind hver gang man skal have delt den forbandede linje ud, så kan man ikke bare sætte routeren man får af internetudbryderen til endnu en router med DHCP understøttelse som så kan dele den linje ud?
Avatar billede exsop Praktikant
25. marts 2004 - 22:06 #1
jo sæt routeren op med nat og gateway til den første router
Avatar billede kenp Novice
25. marts 2004 - 23:16 #2
jo sagtes! uden problemer.
Avatar billede taketwo Nybegynder
26. marts 2004 - 09:22 #3
det er jeg glad for at høre... takker