Avatar billede rocky Nybegynder
25. marts 2004 - 19:59 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Mister forbindelse

Hej alle sammen

Har et problem med vores ADSL-forbindelse, den logger af i utide. Indtil nu har det ikke været noget problem, da jeg før i tiden kun surfede rundt og blot ventede indtil forbindelsen kom igen. Nu er jeg så begyndt at spille Sacred over nettet og så kan I jo godt regne ud af det er små irreterende når man pludselig bliver logget af. Jeg har nævnt det overfor TDC og de har sat et eller andet til at undersøge fejlen, men jeg synes også jeg ville spørge herinde, eftersom det somregel giver et noget mere professionelt svar. Min router er en Unix, (desværre) og jeg opgraderede firmware'en i den, da jeg fik den..  Nuværende Firmware Version: V 1.00.0114
men kan det være det??
eller er det noget helt andet??

Tak på forhånd!!
Avatar billede ullidk Nybegynder
25. marts 2004 - 20:07 #1
Havde et lignende problem den gang jeg havde TDC Bredbånd - det endte med at min forbindelse røg fulstændig i 1½ måned!
Du skal ringe til TDC og insistere på at de skal kontrollere og evt. omkonfigurere din "Cross connection".
Hvad det præcis er ved jeg ikke men det var det som min tekniker i sin tid sagde jeg skulle gøre hvis jeg fik en ustabil forbindelse igen...Og det virkede.
Avatar billede rocky Nybegynder
25. marts 2004 - 20:16 #2
okay.. jeg vil ringe til dem imorgen, men er stadig åben for andre muligheder
Avatar billede rocky Nybegynder
26. marts 2004 - 16:16 #3
har ringet til dem nu og overvåger linien for at se om det har nogen effekt.. skriver senere
Avatar billede ullidk Nybegynder
26. marts 2004 - 16:28 #4
Ok, jeg krydser fingre for dig:-)
Avatar billede rocky Nybegynder
26. marts 2004 - 19:05 #5
nej.. det hjalp ikke.. Linien har stadig nedture... suk!!
Avatar billede ullidk Nybegynder
26. marts 2004 - 19:09 #6
Jeg kan kun opfordre dig til at gøre hvad jeg gjorde: Vær på nakken af dem HELE tiden! Som sagt tog det dem 1½ måned at nosse sig sammen til at få sendt en tekniker ud og da han endelig kom tog det ham 2 min og en telefonopringning hjem til centralen og så virkede det! Senere fik jeg så refunderet 2 måneders abonnement, så helt skidt var det, men som sagt: Vær på nakken af dem:-)
Avatar billede ullidk Nybegynder
26. marts 2004 - 19:09 #7
helt skidt var det IKKE:-)Ups:-)
Avatar billede reiffenstein Nybegynder
27. marts 2004 - 11:36 #8
Genkender problemet . Men der var ingen slinger i valsen hos tdc da jeg kontaktede dem ang, problemet. de etablerede staks overvågning af forbindelsen . efter 24 timer ringede de og sagde at der ikke havde været nogen problemer i den periode.Men det var jo ikke lige sådan jeg oplevede det. Efter yderlige 3 dage modtog jeg et nyt modem med postvæsenet uden jeg havde bedt om det.Der er nu gået 5 mdr uden udfald. Det gamle modem var fra Ericson , stort og klodset det nye fylder kun det halve det er mærketSpeed Stream 5100.

                    Hilsen Reiffenstein.
Avatar billede rocky Nybegynder
27. marts 2004 - 15:35 #9
De har også overvåget linien her, en 3 gange tror jeg og vi har hver gang ikke fået nogen tilbage melding... Vores ADSL modem ved jeg faktisk ikke hvad hedder, men den fylder næsten ingenting, så mon ikke det er noget ligende?
Avatar billede rocky Nybegynder
22. maj 2004 - 12:55 #10
ups stødte lige over mit gamle spørgsmål her... Der er ikke rigtig noget nyt i det hele.. TDC kan ikke finde ud af hvad det skulle være.. De har haft en tekniker ude, de har omkonfigureret vores linie, men lige meget hjælper det.. Det eneste de kunne råde os til var at bytte Unix routeren, men jeg har ikke lige fået taget mig sammen da der er sket så meget.. så jeg ved ikke.. hvis ikke I har flere gode ideer lukker jeg spørgsmålet!!! suk suk og atter suk!!!
Avatar billede rocky Nybegynder
25. juni 2004 - 13:25 #11
lukker