Avatar billede tortur Nybegynder
26. marts 2004 - 15:11 Der er 4 kommentarer

lav et godt design?

Hejsa!
Nårh jeg laver en hp sider jeg altid fast i designet?
Er der nogle der kan give nogle råd, for at det kommer til at se rigtig godt ud? Evt. nogle eksempler.
På forhånd tak!
//Chrille
Avatar billede cdc Novice
26. marts 2004 - 15:13 #1
kig forbi www.cwd.dk for inspiration eller http://www.coolwebsites.dk
Avatar billede tortur Nybegynder
26. marts 2004 - 15:21 #2
Ville også gerne have nogle fif..
Men tak anyways /cdc
Avatar billede arnely Novice
30. marts 2004 - 18:07 #3
Spørg løs, hvad vil du gerne vide? :-)
Avatar billede motu Nybegynder
07. april 2004 - 06:14 #4
1) Vær ikke bange for at prøve noget nyt
2) Det er iorden at kassere et design selvom man har brugt langt tid på det.
3) Lav en skitse i photoshop eller andet grafik program
4) Gør dig tanker omkring indholdet, inden du laver sitet.
5) Lav en logisk opbygning.
6) Undgå at prøve for hårdt - det ender altid med du har for meget grafik og det ser ikke godt ud.
7) Kig på andre sites, for _inspiration_.
8) En ting om farver, det er værd at nævne at man skal i hovedopbygning (baggrunde,boxe og deslige) skal holde sitet i samme farvestil, man kan dog godt bruge farver som bryder dette men med måde, altså f.eks noget som ikke fylder særlig meget at farvebilledet, prøv dig frem. Tonede farver er altid et hit.
9) Topdesignede sider er næsten aldrig særlige brugervenlige, det burde være dit mål at lave din side så alle kan bruge den.
10) Kig på http://www.good-tutorials.com for en liste over en masse tutorials til webgrafik (husk med måde).

Det var mine 50 cents, håber du kan bruge det.